Gå til innhold

Ny bærbar-serie fra WD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Opptil 2000 spenn for 7200rpm ... gosh!

 

Forøvrig mener jeg at alle nye disker som nå introdusert til bærbare med størrelse under 256Gb burde vært SSD.

Lenke til kommentar

Prisen er vel en ren gjetting.

Det er nå to andre aktører som har sluppet 320GB 2.5" disker på 7200rpm (Seagate og Hitachi) som vil være med på å diktere prisnivået.

 

Tipper at den største blir mellom 1500 og 1900,- i starten.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

En av de andre egenskapene til denne disken er at den kan leveres med

 

"Free-fall sensor - As an added layer of protection, if the drive (or the system it’s in) is dropped while in use, WD’s free-fall sensor detects that the drive is falling and, in less than 200 milliseconds, parks the head to help prevent damage and data loss."

 

Det er andre disker som har dette også men det er uansett bra at det tilbys på denne serien fra WD.

Lenke til kommentar
Serien heter Scorpio Black, og skiller seg først og fremst ut fra tilsvarende disker ved cache-mengden. Den er nemlig på hele 16 MB, noe som er uvanlig mye for harddisker til bærbare maskiner.

16MB er ikke uvanlig for 2,5". Min første disk med 16MB var faktisk en Toshiba 60GB 2,5" 5400rpm fra 2004.

 

Forøvrig mener jeg at alle nye disker som nå introdusert til bærbare med størrelse under 256Gb burde vært SSD.

256GB SSD kommer nok fra rundt 20 000 kr nå. Jeg ser ikke noen grunn til å frata folk muligheten til å velge billigere selv om det ofte blir tregere. SSD er vel og bra men med dagens priser synker interessen fort til å kun være interessant for små systemdisker.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...