Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med bluescreen, A clock interrupt was not recieved on a secondary osv...


Anbefalte innlegg

ja. Mitt problem er altså at jeg får en uventet bluescreen etter installasjon av ny hardware samt vista 32 bit.

 

Jeg har satt inn ett M3A32 MVP Deluxe Hovedkort, ett GeForce 9800GTX samt en Phenom 9850 black edt.

 

Den fungerer fint til vanlige ting, men når jeg f.eks. skal spille Age of Conan så får jeg en bluescreen etter en stund.

 

Det står kun det vanlige bortsett fra dette: "A clock interrupt was not recieved on a secondary processor within the allocated time interval."

 

Det står også en binær-ish kode thingy som jeg ikke forstår så bra.

Stop: 0x00000101 (0x00000031, 0x00000000, 0x8b548120,0x00000003)

Vet ikke om den hjelper, men jeg skrev den opp fordet.

Det står også at den dumper fysiskt minne og slikt, men det er ikke nøye.

 

Jeg har søkt rundt på nettet etter dette problemet, men har enda ikke kommet over en løsning på problemet. Jeg trenger med andre ord hjelp. Ploxx! =D

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Eg ser denne tråden er god og gammal, så problemet er kanskje løyst for lengst, men eg har hatt problem med same blåskjermen og tenkte eg kunne dele den løysinga eg fann med deg! :)

 

Det som er saka er at feilmeldinga er noko misvisande. For den "secondary processor" det er snakk om er ikkje ei av kjernane i ein fleirkjerna prosessor. Det er rett og slett snakk om GPU-en (meir om det i denne forumpostinga her). Eg fann vidare ut at folk har hatt problem med dette viss der er noko kluss med ein overklokkingsprofil i nTune. Som sagt så gjort, eg avinstallerte nTune - og vips, så var problemet borte!

 

No veit eg ikkje om du har nTune installert, men viss ikkje så ville eg prøvd å oppdatere skjermkortdrivarane, eventuelt klokke ned viss du har overklokka kortet. I tillegg så handlar den forumpostinga eg syner til rett ovanføre nettopp om Age of Conan, som eg ser du nemner i fyrste post, så der er kanskje òg nokon gode tips å hente.

 

Lukke til! :thumbup:

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...