Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Konge bil da! 320i må gå sånn passe greit, vi har en E91 318i. Helt konge å kjøre de bilene der.

 

Enig med deg der :)

 

Joda, 320i har en toliters rekkefirer, dessverre ikke sekser, men det går greit allikevel. Kjørefølelsen er absolutt god, men det sporer litt med sommerfelgene på (285/35-19 bak og 235/35-19 foran)

17" vinterfelger kommer vel snart på, så den blir nok litt mer stusselig da...

Lenke til kommentar

Og jeg syns 225/45-18 er ille mye :p

 

Hva er poenget med 285 egentlig? Foruten det visuelle..

 

Det er vel egentlig ingen vits i det hele tatt. Har ikke så mye hester at det trengs så voldsomme dekk heller. Ikke kjører jeg gris med bilen, så veigrep er det uansett mye mer en nok av.

Så konklusjonen blir nok bare at det er slikt, visuelt sett. Felgene foran og bak ser også litt forskjellige ut,mtp kant og slikt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

post-53560-0-98508900-1436912953_thumb.jpg

 

post-53560-0-60502400-1436912969_thumb.jpg

 

Litt dårlig med updates (i år  :ninja: ) men den lever så absolutt i beste velgående. Blitt et par turer på treff i år også. :)

 

Det som egentlig har blitt gjort med E30'n i år har egentlig bare vært olje og filter-skift + luftfilter. Ellers ble det også en grundig poleringsrunde i vår før BMWCCN's Vårmønstring på Valle Hovin i Oslo.

Nytt batteri.

Og plastidippet lister foran på frontfanger (hurtig fiks før treff da de gamle listene var hobbylakkert og hadde begynt å flasse  :wee: )

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

God jul alle dere som følger tråden her  :xmas:

 

Det er jo vinter (bare kaldt, ikke snø), så bilen står pent i garasjen for lagring.

E93'en ble dessverre solgt for litt siden grunnet overtagelse av hus. Ny bruksbil er på plass, en 2004 modell Subaru Forester, og den fungerer meget bra. Fikk den svært billig, og drevet og puslet litt med den i det siste, noen småmods er alllerede på plass. More to come!  :dremel:

 

Legger ved et eldre bilde av E30'en jeg fant igjen etter litt bilderydding her om dagen, min favoritt forsåvidt av alle bildene jeg har av den. 

Og et par fra salgsannonsen til E93'en.

 

post-53560-0-79209400-1451128665_thumb.jpg

 

post-53560-0-89646000-1451128693_thumb.jpg

 

post-53560-0-60768900-1451128732_thumb.jpg

 

post-53560-0-08556400-1451128787_thumb.jpg

 

Joda, kjenner savnet  :hrm:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Forester kan være artig det! Hvilken motor er det i den? 

 

Steike fin den E30en altså! 

 

2.0 Bensin ;)

 

Føler det går et år / 6 mnd mellom hver post jeg har, det er bare å beklage, men nå i vår / starten på sommeren har det skjedd litt forskjellig her. Tatt over hus, så nå driver jeg med å bygge om garasjen. Malinga er i god gang, og ny 5,5m bred Hørmann isolert garasjeport er montert. Så nå får E30'n virkelig en kongeplass å boltre seg på. Epoxygulv og litt andre morosaker kommer også.

 

Her fra bil og motordag som ble arrangert i Brandbu sentrum tidlig i mai. Måtte jo ta turen når det var så flott vær :)

 

Lever i beste velgående enda! 

 

post-53560-0-56568400-1465334508_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jøss, tiden flyr. E30'n består enda. Går fort noen år mellom hvert innlegg her, men den har det fortsatt meget fint i mitt eie  :)

 

Nå er den hos en kollega for skifte av olje - alle filter - plugger - bremsevæske - termostat og kjølevæske.

 

Ellers i mellomtiden så har jo den 2007 320i-caben blitt solgt (par år tilbake nå), og det har faktisk vært en 1994 E32 730i innom i et drøyt års tid, men både den og motorsykkelen har blitt solgt til fordel for denne:  :dribble:

 

post-53560-0-40915400-1535569718_thumb.jpg

 

Hva slags modell snakker vi om her tro? 

Lenke til kommentar

M3? :p

Helt riktig! Vært en drøm i mange år nå som endelig er blitt realisert. Rett og slett et mesterverk av en bil. Det kommer fler bilder etterpå i dag.

 

Skikkelig nostalgi å lese gjennom tråden nå etter rett over 10 år med eierskap, og forumtråd. Skikkelig moro. 10 års jubileum!

 

Så er det jo artig å fortsatt holde liv i tråden.

 

Bilde under her er knipset i dag ?

post-53560-70197_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Litt av en garasje du har ordnet deg! E90 M3?

 

E30en er nydelig som alltid! :love:

Garasjen er faktisk fra lokalet jeg kjøpte bilen av, og der var det veldig strøkent!

Jeg har hus og garasje selv nå, så det kan da alltids dukke opp noe bilder av det og. Blir litt prosjekt nå i høst med ny innredning og plater på veggene i en liten del av den. E30'n og M3'en står der og koser seg i dette øyeblikk.

I fjor ble det bygd om fra 2 til 1 garasjeport, nye dører, nymalt, og epoxy på gulvet. Det blir veldig bra!

 

Kunne jo vært artig med en garasjeupdate og.

Hyggelig at du fortsatt følger tråden Hotel Papa ?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...