Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ødelagt hals etter mye spying, noen som vet råd?


Anbefalte innlegg

Jeg har diabetes og i natt så ble jeg alt for høy i blodsukkeret. Dette førte til at jeg spøy 6-7 ganger i løpet av natten, jeg gikk faktisk ned rundt 10 kilo i løpet av en natt :ohmy: . Men så skal familien min feire bursdagen min i dag og etter all denne spyinga så er det veldig smertefult å spise ting, så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre halsen min bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har diabetes og i natt så ble jeg alt for høy i blodsukkeret. Dette førte til at jeg spøy 6-7 ganger i løpet av natten, jeg gikk faktisk ned rundt 10 kilo i løpet av en natt :ohmy: . Men så skal familien min feire bursdagen min i dag og etter all denne spyinga så er det veldig smertefult å spise ting, så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre halsen min bedre?

 

 

Hva med å ta seg en tur på sykehuset? 10 kilo på en natt skal vel strengt talt ikke være mulig. Og da har du isåfall mistet myye vann, og det kan også være mye av grunnen til smerter under spising, at det ikke er nok fuktighet.. Drikk mer vann i dag enn du pleier ;)

Lenke til kommentar

Ja det er nok en god del vann som har forsvunnet, men jeg tror ikke det er det som har gjor halsen min sår. Jeg tror det er all magesyra som har vært igjennom halsen min som har gjort det. Angående det med vekta så veier jeg 82-84 kg til vanlig, når jeg veide meg etter jeg hadde drikka rundt en liter vann på morgenen veide jeg 74 kg.

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar

Det er nok ikke så mye å gjøre med halsen din, i hvertfall ikke noe som er så effektiv som du vil ha. Det du kan prøve å neutralisere den syre med Link sugetableter (eller lignende) og Zantac eller Pepcid DUO. Zantac og Pepcid Duo er fra samme gruppe (H2 reseptor antagonist) bare at Pepcid Duo er sterkere. Melk kan faktisk også dempe litt surhet i spiserøre/mageseken. Hva slags diabetes har du, Type I eller II? Hvordan fikk du så høy blodsukker?

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Hva med den gode, gamle løsningen med varm melk med honning i?

 

God ide, NOT. Dessvere, mannen har sukker syke. Dog hvis det er snak om insulinavhengig diabetes så kan han gjøre det, bare han tar ekstra med hurtigvirkende insulin, men da må han ha VELDIG god kontroll over sukkersyken sin og vite hva han driver med.

 

staljin

Lenke til kommentar
Det er nok ikke så mye å gjøre med halsen din, i hvertfall ikke noe som er så effektiv som du vil ha. Det du kan prøve å neutralisere den syre med Link sugetableter (eller lignende) og Zantac eller Pepcid DUO. Zantac og Pepcid Duo er fra samme gruppe (H2 reseptor antagonist) bare at Pepcid Duo er sterkere. Melk kan faktisk også dempe litt surhet i spiserøre/mageseken. Hva slags diabetes har du, Type I eller II? Hvordan fikk du så høy blodsukker?

 

Hilsen

Staljin

 

Jeg har Type I diabetes, jeg bruker insulinpumpe til å kontolere blodsukkernivået, noe i addapteret til insulinpumpen hadde brukket så jeg fikk ikke insulin, jeg har greid å rote bort blodsukkermåleapperatet etter en tur jeg hadde til Frankrike og Nederland. Når jeg begynte å føle meg dårlig trodde jeg at jeg var lav i blodsukkeret, siden jeg ikke hadde hatt noe særlig matlyst denne dagen og kanskje spist litt lite. Så derfor drakk jeg juice for å få opp blodsukkeret, dette førte til at jeg spøy, og da drakk jeg mer juice, noe som gjorde vont verre.

Lenke til kommentar

Ok. Har du fått orden på insulin pumpe, nå? Ta deg en tur til apoteket og kjøp blodsukkeraparat og evt. de preparatene jeg nevnte (Link og Zantac eller Pepcid Duo) så får i hvertfall magen litt fred og ro før den store festen. Pass så ikke du havner i ketoacidose (det er nok lenge til det, men alikevel) Ikke noe pent å havne i ketoacidose, kan få hjerne skade av, men alt dette skal du kunne.

 

Lykke til

 

Staljin

Lenke til kommentar
Det er nok ikke så mye å gjøre med halsen din, i hvertfall ikke noe som er så effektiv som du vil ha. Det du kan prøve å neutralisere den syre med Link sugetableter (eller lignende) og Zantac eller Pepcid DUO. Zantac og Pepcid Duo er fra samme gruppe (H2 reseptor antagonist) bare at Pepcid Duo er sterkere. Melk kan faktisk også dempe litt surhet i spiserøre/mageseken. Hva slags diabetes har du, Type I eller II? Hvordan fikk du så høy blodsukker?

 

Hilsen

Staljin

Har prøvd Pepcid Duo og må si at det fungerer. Ble anbefalt av legen min etter at jeg hadde vært syk og kastet opp flere ganger i døgnet. Prøv det!

Lenke til kommentar
ned 10kg på en natt??

 

kom deg på legen fort som fy. tror du bomma litt på den vekta ja.

spydd ut 10kg,

Jeg tror du har misforstådt meg litt, jeg gikk ned 8-10 kg mens jeg var syk og jeg spøy mye. Jeg tror imidlertidig at mesteparten av vekttapet bestod av veske som jeg har urinert eller svettet ut, for tviler sterkt på jeg har en magesekk som rommer 8-10kg mat og drikke.

Jeg har relativt kontroll på situasjonen nå, så regner med legebesøk er unødvendig.

 

forresten, ser ikke hva som er av sensitiv art i innlegget ditt, så tror du har missbrukt gjestefungjonen, grunnen til at jeg svarer er i tilfelle det er fler som har missforstådt som deg.

Lenke til kommentar
Dette førte til at jeg spøy 6-7 ganger i løpet av natten, jeg gikk faktisk ned rundt 10 kilo i løpet av en natt :ohmy: .

 

Du sier jo at du gikk ned rundt 10 kilo iløpet av én natt, men det skal vel ikke være mulig. Uansett håper jeg det går bra nå, og for all del burde du ikke nøle med å besøke sykehuset neste gang.. ;)

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...