Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

'92 Nissan Primera P10 eGT 4x4


Anbefalte innlegg

Rekker du lakkering da ? :D

 

*: Fant ikke noe om farge/lakkering i tråden din på nccn.no :/

Om jeg rekker det spørs.. Ser dårlig ut.. Har jobbet 14-15 timers dager denne uken,

så har ikke blitt tid til særlig mye bil.. =/

Ang. lakkering, er den nevnt i tråden opptil flere ganger både her og på nccn mener jeg på..

 

Et flott prosjekt du har på gang der. Har null peiling på å skru bil, mens syns det er interesant å følge med på deg! Tydeligvis bare fantasien og lysta/overskuddet som hindrer deg. Skal du beholde motoren i original stand?

 

Hilsen

Erik/Moss

Takk takk! Jeg hadde heller ingen peiling på bil da jeg kjøpte min første primera for 3 år siden..

Men man lærer fort, og jeg har lært mye av flink folk både her og på forumet hos Nissan Car Club Norway.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går sakte her nå gitt.. Må skjerpe meg.. Ser ikke ut til at jeg rekker det før jeg reiser.. =/

Fikk demontert den ene siden i går.. Noen som vet hva man gjør med takluka? Kan jeg bare kjøre den inn i taket, fjerne listene og maskere ?

 

2008.09.28_demontering.jpg

Endret av nikk0
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har idag fått montert stab-staget skikkelig. Etter å ha modifisert det ganske kraftig,

s13 har tydeligvis med høyde under panseret, og lengre mellom dempertårnene..

Men slik ble det til slutt, trenger kun litt finpuss og ny lakk, så blir det bra tror jeg...:

2008.10.29_motorrom_1.jpg

 

Noen som har en gode idé på hvordan jeg kan skjekke at stabstaget IKKE går imot panseret?

2008.10.29_motorrom_2.jpg

 

 

Ut over det, sliter jeg med å få panseret på sin vante plass igjen, eller skjermene da, mistenker egentlig skjermene for litt dårlig passform..

2008.10.29_panser_1.jpg2008.10.29_panser_2.jpg

På bildet til venstre er glipa mellom skjerm og panser ugjevn, og LITEN. Høyre siden er nesten perfekt.

 

Her en nøyere bildeserie av glipa mellom panser og skjermen på passasjersiden, altså fra bilde til venstre over her..

2008.10.29_panser_3.jpg2008.10.29_panser_4.jpg2008.10.29_panser_5.jpg

 

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg får de glipene til å være som de skal igjen eller??

Endret av nikk0
Lenke til kommentar
Noen som har en gode idé på hvordan jeg kan skjekke at stabstaget IKKE går imot panseret?

*BILDE*

 

Tygg en en tyggis å legg den oppå stabstaget og lukk igjen panseret, sitter tyggisen fast i panseret når du åpner det igjen så er det nok dårlig mer klaring.

Jøss, det var jammen ikke noe dum idé! Da er det bare å handle inn tyggis, og gjøre seg klar for testing til helga! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Må si jeg likte den badlooken! :)

Takk takk, må si jeg liker den selv og.. Tror den er passe annonym, samtidig som den gir litt "badlook"..

 

 

Ellers skjer det lite for tiden. Jobber mye. Klarte nesten 100 arbeidstimer FORRIGE UKE..

Men rakk å treffe på ett NCCN-medlem som hadde ei valse å låne bort;

2008.11.15_xenon_og_valse.jpg

Xenon'ene kom postmannen med, fra eBay. <- det er en farlig "butikk"

 

 

Idag var postmannen der nok ei gang.. Idag var det D2 coilovers, som ankom.. :D

2008.11.17_coilovers.jpg

 

Nå må jeg bare få valset ferdig så jeg kan få sendt bilen til den jævla lakkereren snart.. TTT..

Fikk valset en hjulbue nå i helga som var, så da er det bare 3 igjen, kommer seg sakte med sikkert..

 

Men så vaskemaskinen røk i helga, så idag har jeg kjøpt ny vaskemaskin og tørketrommen, så bare det kostet jo ei halv lakkering =/

Så ser for meg at det blir ett trangt månedsbudsjett når bilen skal lakkeres gitt.. =/

Endret av nikk0
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Velvel.. Jula er overstått, og jeg har fortsatt ikke fått lakkert bilen.

Og det kommer nok til å ta litt tid til, må jeg vel bare innse..

 

Både fordi, jeg må få lagd et barnerom snart. Samboer har termin om 10 dager..

Og fordi jeg nettopp har kjøpt meg nok en bil.. En '00 Nissan Primera P11-144 M6 Sport.

Er en bruks/familiebil dette. Er en SR20DE (140hk) med CVT-kasse. (2 liter med autolat altså)

 

2009.01.19_bilder_1.jpg

2009.01.19_bilder_2.jpg

Endret av nikk0
Lenke til kommentar

Hehe.. Merker nok en forskjell fra 2 til 3 under samme tak ja.. :p

Håper alikavel på å få bilen ferdig til sommeren.

Målet er å rekke Nissan Sporting Treff i Kristiansand, som er enten 5.-7. eller 12.-14. juni..

Da vil jeg gjærne stille med nylakkert eGT 4x4..!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Oi oi oi oi oi! Jeg har vist glemt å oppdatere her i det siste, så paster bare alt fra ett annet forum:

 

Det går fremover, og jeg øyner muligheten for å få den kjørebar til nissan sporting treffet..!

Har montert alt av lister rundt dører/etc, dørlåser, håndtak, vindusskinner, vinge, og noe interiørdetaljer.

 

Og til de som vurderer å gjøre det samme, merk ALT, absolutt ALT, dere tar av, det glemte jeg på en god del,

og det gjorde jobben mye vanskeligere. Måtte prøve meg frem på alt av gummilister.. =/

 

Skal til å montere plasthjulbuene nå, så tar mot til meg og monterer coiloversene i samme slengen!

2009.05.30_coilovers.jpg

Har aldri montert slikt før, men ser overkommelig ut.. Er bare høyde som skal justeres, sant?

 

Tydelig at jeg ikke har montert coilovers før iallfall.. Her er coiloversene stilt 100mm kortere enn orginaldemperne..

2009.06.02_montering1.jpg

 

Så måtte endre litt på de..:

2009.06.02_montering2.jpg

 

Synes det ble bra jeg..!

2009.06.02_montering3.jpg

 

2009.06.02_montering4.jpg

 

Nå nærmer det jeg prøvetur kjenner jeg..! Kun igjen å lime ett sideskjørt, og få i ruter før den er "kjørbar"...!

 

2009.06.06_bakkeklaring.jpg

 

2009.06.06_soting.jpg

 

Nå gjenstår bare å få i rutene på førersiden også, og lime fast listene på dørene, så er jeg ferdig utvendig..!

Men det gjenstår ennå mye innvendig. Og der må det en SKIKKELIG vask til også.. =/

 

2009.06.09_show1.jpg

 

2009.06.09_show2.jpg

 

2009.06.09_show3.jpg

 

Hva for felger ble det?

2009.06.12_felger.jpg

 

 

Synes det ble rimelig bra det ja..:

2009.06.12_bil1.jpg

 

2009.06.12_bil2.jpg

 

Eieren står med kris10ne sin bil. Men ser ikke helt hvordan han står, ser ut som han står med de andre bak der, og har ett forvokst hode! :lol:

 

Tror jeg fikk noen par bra bilder... Men her er ett jeg fant i farta:

 

nissan_sporting_021.jpg

 

STORT bilde for mer å se på!

 

Robin91, nja.. nei, det så jo ikke helt bra ut på den bilen.. Men miner jo en sedan, med litt skjørter og litt slikt da..

Og så hadde jeg nok montert skjermbredderne, vist hadde jeg gått for matt svart.

 

Anyway:

tok an kjapp vask av bilene mine idag, mens småen lå ute å sov i vogna..:

2009.06.20_egt_og_m6_1.jpg

 

2009.06.20_egt_og_m6_2.jpg

 

2009.06.20_egt_1.jpg

 

2009.06.20_egt_2.jpg

 

2009.06.20_egt_3.jpg

 

2009.06.20_egt_4.jpg

 

2009.06.20_egt_5.jpg

 

Hvordan skal jeg beholde lakken fin lengst mulig, noen som vet det? Polere jevnlig, lakkforsegling, e.l.?

Her har jeg mye å lære, jeg kan ikke vaske bil ordentlig ei gang.

Naboen min, som tidligere eide og drev "Wash 'n Oil" i kr.sand, ler bare av meg når jeg vasker bilen.. =P

 

 

Puh, det var en lang post.. Hva tycks?

Lenke til kommentar

Jeg har alt av bilder ennå, bare liggende på mitt eget domene.. Skal se om jeg får tid til å endre url'ene på bildene etterhvert, så kan du få se alt.

 

Du er vel den første som har kommentert vingen. Jeg kunne nok kanskje tenkt meg en SRi vinge, men siden det er en ganske spessiel eGT 4x4 utgave, valgte jeg å beholde eGT vingen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var alle url'ene endret, så nå skal bildene fungere igjennom hele tråden!

 

Noen bildr av bilene mine sist jeg vasket dem:

2009.06.20_egt_og_m6_1.jpg

 

2009.06.20_egt_og_m6_2.jpg

 

2009.06.20_egt_1.jpg

 

2009.06.20_egt_2.jpg

 

2009.06.20_egt_3.jpg

 

2009.06.20_egt_4.jpg

 

2009.06.20_egt_5.jpg

 

 

Og her er dagens oppdatering; nissan 300zx z32 bremsekalipere!

2009.07.12_z32_kaliper1.jpg

 

2009.07.12_z32_kaliper2.jpg

 

Se forskjellen mellom z32 kaliperne og p10 kaliperen.. Dette bør bremse bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...