Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny bygd pc starter ikke!


Anbefalte innlegg

hei har bygd en pc (første gang) men får ikke starta den opp..

http://bildr.no/view/201668

 

har kobla power knappen nede på bilde og størm fra psu på de andre rød.. ( og seff ram på det blå)

 

kobla til skjermkort med strøm til det.

og cpu vifta.

 

men når jeg skal starte opp pc`n så lyser hk som det skal å skjermkort vifta går rundt men ikke cpu vifta og ikke noe bilde..

kommer ikke noe pipe lyd.. og aller kablene sitter helt nedi, rammen også. har satt på avstands skruen rikitg..

 

har prøvd å resete bios ved hjelp av en pin ( sto i manualen) men det hjalp heller ikke.

 

hva kan være feil?

 

mvhh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var rare greier...!

Hvis du dere/er helt sikre på at alt er helt riktig koplet til, så må det jo være en eller annen teknisk feil.

 

Har du kjøpt en PC pakke, eller bare valgt komponentene helt selv? Hvis delene er kjøpt uten pakke (at du har valgt alt selv), så kan det kanskje hende at delene ikke er kompertible med hverandre. Men det vet ikke jeg, kan kanskje tenke meg at det kan være en grunn.

Endret av bendikho
Lenke til kommentar

Jeg hadde prøv å resette CMOS (se brukermanualen til hovekortet), samt ta ut batteriet i hovedkortet. Jeg ville også fjernet alt unødig.

Lydkort, evt nettverkskort, tv-kort, osv. Jeg hadde t.o.m. brukt bare en rambrikke til å begynne med. Det kan også hende at CPU er feil satt inn. Hvis du ikke er forsiktig, kan du til og med 'skalle' av et hjørne når du setter på kjøleribben.

Noe annet du burde sjekke er om du f.eks har satt DVI-kabelen i riktig utgang på skjermkortet.

Det er mine forslag ut i fra hva du har fortalt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

har resatta cmos men ikke ta ut batteriet.. har ikke noe annet til kobla hk enn en dvd brenner skjermkort og ram.. har satt i cpu riktig trur jeg fulgt manualen så pila står riktig vei..har satt vga riktig ( dvi over gang, funker fett på den andre pc`n)..

 

det jeg kan gjøre er å ta ut den ene ram brikke og ta ut batteriet..

Lenke til kommentar
en harddisk er smart og sette i!

haha :!:

 

Håper virkelig ikke dette er tilfellet, men maskinen starter selv uten harddisk. Sikker på at kablene til startknappen er riktig satt på? Ta ut disse og sett de inn på nytt, kan hende det er noe som er feil der :)

Lenke til kommentar

Jeg mente om du har koblet skjermen til riktig DVI-port.. det er ofte 2 porter, og kun #1 vil gi deg skjermbilde.

 

Hvis ingenting fungerer, så vil jeg anta at det er hovedkortet som er defekt.

Selv hadde jeg et def HK for bare 1-2 måneder siden (søk tidligere posts).

Det kan jo være verdt å prøve skjermkortet ditt i din gamle pc, evt bruke det gamle skjermkortet i den nye PC-en, samt bytte rambrikke, slik at du har prøvd alle kombinasjoner ram/gpu. Dessuten vet vi jo at psu gir strøm, så da har du (nærmest) eliminert muligheten for at det er det som er problemet, og pcen skal starte selv uten dvd og hdd. Så da kan vi ha sannsynliggjort at det er hk. IMHO.

Lenke til kommentar
  • 13 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...