Gå til innhold

Optimalisere Vista for AoC


Anbefalte innlegg

Har quad core Q6600 2.4ghz, 4gb ram og 8600gt og kjører vista home premium med sp1. Er det noe jeg kan gjøre for å frigjøre ram f.eks. eller gjøre PC-en raskere på en eller annen måte? Eneste jeg kommer på er å skru av avg når jeg kjører aoc. Men er det noe annet jeg kan gjøre for å minske hva vista bruker av prosesser når det kjører i bakgrunnen?

 

Og et annet spørsmål: Utnytter aoc fire kjerner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve med en registry cleaner :)

 

God ide, kan kjøre en omgang med ccleaner.

 

Noen som vet om defragmentering øker ytelsen? Tror ikke jeg har defragmentert en pc siden 90-tallet en gang.

 

 

Er fint å defragmentere i ny og ned. Det skal vel i praksis hjelpe på søketiden til disken, men du vil nok neppe være merkbart i spillet.

Lenke til kommentar
Du kan prøve med en registry cleaner :)

 

God ide, kan kjøre en omgang med ccleaner.

 

Noen som vet om defragmentering øker ytelsen? Tror ikke jeg har defragmentert en pc siden 90-tallet en gang.

 

Enkelt og greit ja. hvis du ikke har gjort det siden 90-tallet så er det påtide :ph34r:

Lenke til kommentar
Noen som vet om defragmentering øker ytelsen? Tror ikke jeg har defragmentert en pc siden 90-tallet en gang.
Ja. Og kjører du på samme disk siden 90 tallet, så hjelper det å få en nyere disk ;)

 

Hehe, mente nok at det var på nittitallet (og den pcen jeg hadde da) jeg defragmenterte sist. Den jeg har nå er bare noen mnd gammel.

 

Slå av indeksering på alle diskene dine, slå av UAC er det første du bør gjøre.

 

Hmm, hvordan gjør jeg det da? Er ganske ny med vista.

Lenke til kommentar

Da har du iallefall makset ram'en din. :)

 

Kjør en registry cleaner, eventuelt også sjekke om affinity er satt til alle cpu (kjør spillet og alt-tabbe ut til windows, task manager -processes - finn .exe filen til spillet og høyreklikk - velg 'set affinity' og sjekk at alle cpu er 'checked').

 

Og ja, tror nok AoC støtter dual/multi core.

Lenke til kommentar

Sjekk Performance Guide på AoC forumene.

 

Jeg har nesten samme system bortsett fra at jeg har 8800GTS og Vista 64. Jeg har EA og spilt siden 17.05 :)

 

Det er veldig mye disk lasting når du skifter soner i AoC så det kan nok lønne seg å kjøre en defragmentering. Bruker selv Diskeeper som automatisk holder alle disker defragmentert hele tiden.

 

Ellers er spillet helt smooth, ingen hakking eller noe merkbar lagg heller. Kan hende det endrer seg når hordene invaderer serverene i morgen :)

Lenke til kommentar
Og et annet spørsmål: Utnytter aoc fire kjerner?

Jepp, og det står ganske uttrykkelig på boksen også: Optimized for multi-core, mao ikke spesifikt to kjerner, men flere.

Digg, det kan jo ha veldig mye å si. Men kanskje grafikkortet blir flaskehalsen i dette spillet.

Håper jammen det (at grafikkortet er viktigst). Jeg har nemlig en gammel enkjerners AMD64 3500+ og en Nvidia 8800GTS
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...