Trainman Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Som sagt, trenger man vaksine for en ukes opphold i Side i Tyrkia? Vi er to voksne og to barn. Barna er 4(nesten 5) og 7 år.
Vaio Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Du burde oppsøke din lokale helsestasjon for råd. For voksne er det ikke noe problem, men for barnene er det lurt å ta forhåndsreglene. Spesielt mtp Hepatitis A, Malaria og H. Influenzae (Ikke virus) og D-P-T vaio
Bamboozle86 Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Ikke det jeg veit om. Kanke huske at jeg har tatt noen vaksiner for tyrkia tur f0r. Men ALDRI DRIKK VANN FRA SPRINGEN DER. ALDRI. Barna burde helste bruke flaske vann til tannpuss ogsA. Men for di voksene, gar nok det bra. Pass ogsA litt hvor A hva barna deres spiser. Er en god del nye bakterier der nede, som fort kan 0dlegge hele ferien. Lite farlig, men veldig lite morsomt A unger som spyr over alt, diare eller feber. Jo, dropp bassengene ved hotelle. Det er den perfekte oppskrift for 0rebetennelse. God tur.
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Da vi var i Hellas tok vi en svipptur med båt over til Tyrkia. Dagen etter hadde jeg faktisk litt vondt i magen.
Skandinav Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Avhengig av hvor dere skal i Tyrkia og hva dere skal gjøre, trenger dere ta noen forhåndregler. For den generelle charterturen til Side, trenger dere i bunn og grunn ingenting, MEN det er allikevel anbefalt å vaksinere mot Hepatitt A, som Vaio sier. Vaksinen heter Havrix. DPT har de fleste barn, men det kan være behov for en ekstra dose.
Devolder Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hva regnes som voksne? Jeg og noen andre 17-18 åringer skal til Alanya til sommern å feste å kose oss.. Burdte vi ta hepatitt A?
Skandinav Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hva regnes som voksne? Jeg og noen andre 17-18 åringer skal til Alanya til sommern å feste å kose oss.. Burdte vi ta hepatitt A? Det er ikke nødvendig med vaksine for dere. Det er dog en rekke forhåndsregler som dere bør ta. Som nevnt her ovenfor, ALDRI drikk vannet fra springen. Ikke heller puss tennene i springvann for den som vil være helt sikker. Ikke spis salat eller andre ukokte grønnsaker uten skall som kan pelles bort. Ikke spis fisk. Vask hendene hyppig, især etter dobesøk. Det finnes håndsprit eller desifiserende våtservietter å kjøpe på apoteket, bra å ha når vann ikke ellers er tilgjenglig. Sist men ikke minst, undvik alkohol i alla former... not.
Devolder Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hva regnes som voksne? Jeg og noen andre 17-18 åringer skal til Alanya til sommern å feste å kose oss.. Burdte vi ta hepatitt A? Det er ikke nødvendig med vaksine for dere. Det er dog en rekke forhåndsregler som dere bør ta. Som nevnt her ovenfor, ALDRI drikk vannet fra springen. Ikke heller puss tennene i springvann for den som vil være helt sikker. Ikke spis salat eller andre ukokte grønnsaker uten skall som kan pelles bort. Ikke spis fisk. Vask hendene hyppig, især etter dobesøk. Det finnes håndsprit eller desifiserende våtservietter å kjøpe på apoteket, bra å ha når vann ikke ellers er tilgjenglig. Sist men ikke minst, undvik alkohol i alla former... not. De forhåndsreglene skal følges. I tillegg 4l vann hver dag? Men alkohol er en av grunnene vi kom dit for:P Skal selvsagt ikke gå helt bajas der nede.
Gjest Guest_mg_* Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Ingen spesielle vaksiner er påkrevd i Tyrkia, men man anbefales å vaksineres mot: Difteri og stivkrampe, tyfus, hepatitt A+B, polio, kolera, rabies, tuberkulose. Sørøst-Tyrkia er klassifisert som malaria-område. Ved reiser dit, anbefales å ta malariatabletter. info hentet på: http://www.altomreiser.no/land/7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå