Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V-by; Vi kunne jo begynne med å tvangsnedlegge alle bedrifter som selger klær og utstyr til russen? Og så kan vi gjøre det sånn at man må dokumentere hva man skal med alkohol når man er på polet og i butikken.

 

:p

 

Fra spøk til revolver, så er dette så godt som umulig. La nå folk gjøre hva de vil så lenge det ikke er ulovlig! Gjør de noe ulovlig, så kan man gjøre noe med de personene som har gjort det.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Glimti, nå går strengt tatt ikke russeferingen ut på å feire frigjøring, men at man er ferdig med 12/13 års utdannelse. Eller er det jeg som tar feil nå?

 

Men det regnes som et typisk Maiopplegg og hvorfor har russen tog på 17. Mai hvis det ikke skal ha noe som helst med 17. Maifeiringen å gjøre?

Lenke til kommentar
Glimti, nå går strengt tatt ikke russeferingen ut på å feire frigjøring, men at man er ferdig med 12/13 års utdannelse. Eller er det jeg som tar feil nå?

 

Men det regnes som et typisk Maiopplegg og hvorfor har russen tog på 17. Mai hvis det ikke skal ha noe som helst med 17. Maifeiringen å gjøre?

Hvorfor går fotballklubber, lag og foreninger, svømmeklubber og gudene vet hva i 17. maitog? De feirer jo ikke Norge Nasjonens frigjøring(???)! Aller helst burde vi hatt militærparader.

Lenke til kommentar

Så du tenkte rett og slett på grunnlovsfeiringen, ikke frigjøringen.

Tholm svarte delvis for meg. Men hvorfor må det være en grunn utover det å ha det gøy, for å ha russetiden? Jeg kan ikke fatte og begripe at det plager mennesker. Hvis man er så sur og grinete kan man flytte til en bortgjemt dal.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Men hvorfor må det være en grunn utover det å ha det gøy, for å ha russetiden? Jeg kan ikke fatte og begripe at det plager mennesker. Hvis man er så sur og grinete kan man flytte til en bortgjemt dal.

Det at noen går rundt og plager folk har en tendens til å, vel, plage folk. Det er bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Glimti, nå går strengt tatt ikke russeferingen ut på å feire frigjøring, men at man er ferdig med 12/13 års utdannelse. Eller er det jeg som tar feil nå?

 

Men det regnes som et typisk Maiopplegg og hvorfor har russen tog på 17. Mai hvis det ikke skal ha noe som helst med 17. Maifeiringen å gjøre?

Hvorfor går fotballklubber, lag og foreninger, svømmeklubber og gudene vet hva i 17. maitog? De feirer jo ikke Norge Nasjonens frigjøring(???)! Aller helst burde vi hatt militærparader.

 

Hvorfor alle de og flere til går i 17. Maitoget har jeg ingen anelse om. Jeg har aldri vært medlem av noen 17. Maikommite og kommer aldri til å bli det heller.

 

Men når russen deltar i 17. Maifeiringen så viser det til at russen er en del av det og ikke bare en markering på at skoletiden er over.

 

Så du tenkte rett og slett på grunnlovsfeiringen, ikke frigjøringen.

Tholm svarte delvis for meg. Men hvorfor må det være en grunn utover det å ha det gøy, for å ha russetiden? Jeg kan ikke fatte og begripe at det plager mennesker. Hvis man er så sur og grinete kan man flytte til en bortgjemt dal.

 

Russen har utviklet seg til å for det meste sprute vann, blåse i leketrompeter og drive herverk. Det blir mer og mer spetakkel og mindre og mindre humor utav det. Derfor mener jeg det burde bli avskaffet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva man skal forby? Skal man nekte folk å drikke alkohol mellom 1. og 17. mai, skal man forby folk å kjøre rød bil, skal man nekte folk å samle seg i store mengder eller skal man nekte folk å gå kledd i rødt?

Steike, det blir mange lover dersom man skal lage tilsvarende lover for svart, grønn, hvit og rosa (!).

Lenke til kommentar
Steike, det blir mange lover dersom man skal lage tilsvarende lover for svart, grønn, hvit og rosa (!).

 

Med tanke på russen trenger du bare å forby rødt, blått og svart. ;)

Så jeg skal altså ikke ha lov til å gå i klær i de fargene når jeg er på fylla? Det er jo en inskrenkelse av min ytringsfrihet. Det er da ingen som skal kunne hindre meg i å gå med klær jeg liker.

Lenke til kommentar
Steike, det blir mange lover dersom man skal lage tilsvarende lover for svart, grønn, hvit og rosa (!).

 

Med tanke på russen trenger du bare å forby rødt, blått og svart. ;)

Så jeg skal altså ikke ha lov til å gå i klær i de fargene når jeg er på fylla? Det er jo en inskrenkelse av min ytringsfrihet. Det er da ingen som skal kunne hindre meg i å gå med klær jeg liker.

 

Akkurat der var jeg ikke seriøs. ;)

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for å forby gamlinger som bare syter og klager, og ønsker å forby alt de ikke liker :new_woot:

 

Selv har jeg knapt merket russefeiringen i år, sett bort ifra det vanlige medieoppstyret som kanskje har vært litt verre i år. Jeg har sett noen ungdommmer i russedress og hørt et par busser med høy musikk kjøre forbi, men det har ikke vært verre enn hva vanlig ungdom med overdimensjonerte anlegg til tider gjør.

Endret av phear00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Flere her sier at russefeiringen burde forbys, men jeg lurer fremdeles på hvordan man skal få til det...

Anyone?

Vi er alle kun brukere på et diskusjonsforum. Ingen av oss er i stand til å iverksette et forbud, så det er av liten betydning hvilke mekanismer man evt. måtte tatt i bruk. Utsrakt bruk av "nerve stapling" kunne jo få bukt med uvesenet. Det fungerte fint i Alpha Centauri når dronene mine gjorde opprør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...