Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar datamaskin gårsinnsykt treigt, selv etter formatering.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som overskiften sier så går den bærbare datamaskinen min treigt som f***. Til og med under instalering av windows xp tar det opptil 1 time før installasjonen er ferdig, på skolen idag måtte jeg vente i 15 min for at den skulle komme inn i windows etter en reboot. Begynner nå å bli ganske irritert på denne pcen! Har kjørt Memtest86+ og har ikke funnet noen feil i rammen.

 

Det er en Dell Latitude.

1024mb ram.

1.76Ghz prossesor.

Intel skjermkort.

 

Skjønner ikke hva som har skjedd med den..

 

Noen som har noen tips? Takker for alle svar!

 

//Skogluund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig cd-rom stasjon og/eller harddisk synger på siste verset. Kan sjekke disk med spinrite. eller noe annet som er gratis?

 

Antagligvis ikke problemet:

Går harddisken på full overføringshastighet? Skrur seg ned når maskinen blir skrudd av feil. (Min Datamaskin->Enhetsbehandling->IDE kanaler-> Primær -> overføringshastighet. PIO er tregest. UDMA5 raskest. UDMA2 er vanlig for cd/dvd rom

Lenke til kommentar

Prøv å kjøre gjennom en fullstendig hardware test på maskina, dette er innebygd på alle Latitude modeller, og du får den opp med å holde inne Fn tasten når du skrur på maskinen, se om du får noen feilmeldinger på noe hardware der

 

Andreas

Lenke til kommentar

Fant ikke noe feil på den, så bestemte meg for å levere den inn til IT-ansvarlig. Han å syns den gikk grenseløst treigt å skulle bestille noen nye deler, og eventulet sende hele skiten tilbake til Dell.

 

Takker for alle som har villet hjelpe meg! :)

Endret av Skogluund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...