Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W350i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns i grunn flippen har et retropreg og er ganske kul jeg :) Men som en mp3 telefon mangler den som overnevnt jack, også spiller den ikke av formatet som jeg ripper musikken i (ogg vorbis). Veldig få telefoner som støtter det, bare sett et par samsung modeller... er det vanskelig å implementere det tro? eller er telefoner generelt for svak prosessor til å takle det?

Lenke til kommentar

Denne ser fin ut, kan bli min neste, selvom jeg også ,som mange andre her er skeptisk til Sonys porter, mini-usb og 3,5mm hadde vært lang å foretrekke.

 

Vil forøvrig påpeke at de fleste andre sider jeg har sett på, opplyser at

den kan ta opp video, kanskje firmware for dette ikke helt klart enda og vil komme med en oppdatering...

.... og at musikk-formatene er AAC AAC+ og mp3 og ikke

mp3 og WMA som amobil opplyser..

 

Hva er riktig?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt denne mobilen, og jeg skal prøve å huske å si i fra her om hva jeg synes når jeg får den. Grunnene til at jeg valgte den er hovedsakelig walkman-funksjonaliteten (at man kan slå av mobilfunksjonene og bare høre musikk er et stort pluss for meg), størrelsen og prisen. 3.5mm jack hadde vært ønskelig, men jeg tror jeg skal overleve en overgang. Jeg skal si i fra om overgangen løsner lett eller ikke, da jeg kommer til å sykle mye med den vil jeg nok fort merke dette.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

En skulle tro det, men på sidene til SE står det noe annet.

 

På W880 (og en del andre som tar M2) står det at den kun støtter opp til 2gb.

 

Og dette svaret fikk jeg fra SE Call Center:

 

Hei !

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Det vi kan garantere for øyeblikket er 2Gb

 

 

Med vennlig hilsen

/Ove

Sony Ericsson Call Center

 

Er dette fakta, eller er det noen som kan bekrefte at alle M2-mobiler støtter alle størrelser?

Lenke til kommentar
En skulle tro det, men på sidene til SE står det noe annet.

 

På W880 (og en del andre som tar M2) står det at den kun støtter opp til 2gb.

 

Og dette svaret fikk jeg fra SE Call Center:

 

Hei !

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Det vi kan garantere for øyeblikket er 2Gb

 

 

Med vennlig hilsen

/Ove

Sony Ericsson Call Center

 

Er dette fakta, eller er det noen som kan bekrefte at alle M2-mobiler støtter alle størrelser?

 

Heisann. Testet akkurat et 8GB M2 kort i en W580 uten problemer, og da skulle jeg tro at også denne klarer 8GB. :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å skrive en litt mer inngående review av denne etter hvert, men jeg kan nevne noen ting her først.

 

BF-Medic: Navigasjonstastene fungerer ypperlig for meg. Det eneste "problemet", som også er nevnt i testen til amobil, er tasten i midten; den går for mye i ett med tastene rundt slik at det er lett for at man navigerer istedenfor å bekrefte. Dette er dog ikke et problem for meg da man alltid kan bruke tasten øverst til venstre, utenfor hele navigeringsområdet, til å gjøre samme jobben.

 

Som nevnt i denne tråden er det upraktisk med en overgang fra proprietær til mini-jack utgang, men det er ikke et stort problem. Overgangen sitter meget godt i telefonen, så det er definitivt ikke store sjansen for at den skal falle ut av seg selv. Det eneste jeg har bitt merke i er at av og til reagerer ikke telefonen på at jeg kobler til ting. Det gjelder både lader, usb-kabel og hands-free (alle disse bruker samme port), og noen ganger må jeg lirke litt på pluggen etter å ha satt den i for at telefonen skal registrere at den er der. Om dette er et generelt problem eller bare en defekt med min telefon vet jeg ikke.

 

Jeg kjøpte telefonen fordi jeg var ute etter en slank og lett telefon med støtte for mye minne og med mp3-spiller, som var praktisk å ha med seg på sykkelturer. Denne telefonen leverer dette nesten perfekt. Det at man kan slå av mobilfunksjonene og bruke den som ren mp3-spiller er også et stort pluss for meg. Da jeg fikk den ble jeg litt skeptisk til kvaliteten på "flippen", den er av plast og kjennes ikke akkurat solid ut, men etter en måneds bruk eller så må jeg si at byggekvaliteten på denne telefonen ikke er noe å klage på.

 

Det er viktig å få med seg at jeg har relativt spesielle krav til en mobiltelefon, og at mine erfaringer med denne bør sees i lys av dette. Avanserte funksjoner som HSDPA og e-mailstøtte er fullstendig likegyldig for meg, jeg vil egentlig bare ha en praktisk mp3-spiller med grunnleggende mobiltelefonfunksjoner. Det leverer denne ypperlig og jeg er meget fornøyd. Når jeg kommer tilbake fra jobb i august skal jeg kjøpe en Cannondale Ultegra cyclocross sykkel og en Acer Aspire One (blå selvfølgelig hehe), og så er det tid for en skikkelig sykkeltur.

 

EDIT: BF-Medic, kortet jeg bruker er forresten SanDisk Memory Stick Micro (M2) 8GB.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Det er tydelig at innholdet i salgspakken varierer: Jeg kjøpte denne mobilen til datteren min. I salgspakken var det inkludert en høyttaler med antenne, slik at hun kan spille av mp-3, eller bruke den som radio. Bra kvalitet på lyden fra høyttaler.

 

Veldig smukk telefon. Stilrikt design. Eneste aber: litt vel mye plastfølelse. Denne tåler ikke mye juling. Likevel, denne mobilen er helt ypperlig for barn. Lett å sette seg inn i, men det skulle bare mangle, fordi det urgamle menysystemet til SE har vært en melkeku i årevis. Ingen nyinnovasjoner her, mao.

 

Likevel enig i Amobils karakter. Den er absolutt verdt en 5`er!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...