Gå til innhold

Lære meg å spille piano/gitar?


Maranai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er nok håp for deg, det er vel aldri for sent å lære seg å spille et instrument.

Det tar nok ikke veldig lang tid om du skal lære deg det mest grunnleggende.

Om du vil bli god, må du trene mye, og det tar tid.

Det varierer nok på hvor mye du øver, og om du er seriøs.

 

Vet dessverre ikke om noen kurs i Oslo.

Lenke til kommentar

hvor mye koster en gitar?? og jeg er egentlig en utforske-og-lære-selv-type.

Mye av det jeg er ekspert på idag har jeg lært meg selv.

 

så er gitar mulig å lære selv hvis man har en guide-bok ved siden av seg og øver hver dag?? eller krever det en lærer??

Lenke til kommentar

En gitar koster vel alt fra noen hundrelapper(ringo og sånt) til mange tusenlapper.

Du kan jo ta en titt på sider som www.gitarbutikken.com

Og det er absolutt mulig å lære seg å spille gitar alene, jeg har lært alt av internett.

Jeg startet med: http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/?Sp...itar!=?sti=

 

Du kan jo også låne bøker på biblioteket, men om du har mulighet til å lære hos en lærer vil jeg tro at det er det aller beste, men det er fullt mulig å bli god uten.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gammel tråd, men kom over den nå.

 

Jeg startet skikkelig spille først da jeg var 23-24 (Kunne basic grep osv før det, men ikke noe mer), har øvd aktivt (3-4 dager i uka) i 8-9 mnd og føler jeg kan spille ganske OK nå. Det er selvfølgelig lenge igjen men jeg regner med jeg ganske dreven om et års tid. det er altså ikke for sent om dere er 20/21). Har kun brukt leksjoner på internett, ingen lærer.

 

Det viktigste er å ikke gi opp i starten (jeg har prøvd å lære å spille flere ganger før men gitt opp igjen ganske fort pga treg fremgang), det kan være tungt å lære å skifte mellom de enkleste grep helt i starten, men det er bare å fortsette.

 

Vil anbefale JustinGuitar som er en gratis side der du kan lære alt du trenger for å komme igang. Start på Basics og gå videre til Beginners course og Chords.

 

Etterhvert kan du gå inn på Songs and TAB der du finner sanger i alle nivåer. De fleste av sangene har også videoer der han viser hvordan det skal spilles i tillegg til TABS. Etter da de månedene jeg har spillt kan jeg fint lære meg sangene under "For Players" og "Arranged for Solo guitar" som er de vanskeligste han har der. Jobber stort sett nå med å klare spille det i riktig tempo, noen grepskifter kan fortsatt være litt trege.

 

Skal dere virkelig satse litt kan det kanskje være lurt å ikke gå for den helt billigste gitaren, men heller ikke den dyreste. et par tusen bør man kanskje regne med, så får man heller oppgradere om det trengs senere.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

SPILL GITAR! ^^ en starter-pakke til gitar koster rundt 1300-3000, da får du alt du trenger for og spille. En lærer er annbefalt, men ikke et "must". De største gitaristene i musikk har aldrig tatt leksjoner, de har lært fra øre. Men skal du lære og spille uten leksjoner må du arbeide MYE mer! det meste innen gitar er veldig mye øving, men enklere viss du lærer det generelle. Jeg tenker nok du finner de leksjonene du trenger gratis på internet: www.ultimate-guitar.com er bra side. men det meste går på øving, det går på muskel-minne når du spiller gitar

Lenke til kommentar

begynn å spill gitar det anbefaler jeg deg!!! jeg begynte for et og et halvt år siden og jeg kan nesten spille ALLE metallica låtene (jeg har ferdighetene til det, ikke at jeg har lært meg nesten alle)(jeg er 14 år). jeg har øvd en time i snitt hver dag tror jeg. anbefaler at du kjøper en startpakke i en lokal gitarbutikk. IKKE FINN.NO!!! jeg ble lurt. dersom man ikke kan noe om gitar er det lett å bli lurt. jeg er veldig sikker på at hvis du spør i en gitarbutikk om det er noe gitarkurs så er det et eller annet du kan melde deg på. men det er ikke dumt å lære selv heller, jeg hadde spilt et halvt år før jeg begynte med privattimer. koste meg med friheten til å spille hva jeg ville. øv en time om dagen så er du en helt om 2 år, jeg lover deg

Endret av JBA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...