Gå til innhold

[LØST]Problemer med ATI 3850


Anbefalte innlegg

/notat til meg selv: husk å Oppdatere ALLE hovedkortdrivere

Hei, jeg kjører et litt eldre system, uten økonomisk mulighet for å oppgradere helt nytt tenkte jeg det var greit med et bedre grafikk-kort. bestilte et Sapphire Radeon 3850 AGP med 512mb minne. Etter installasjon virket alt helt greit til jeg kjørte et spill og så et smørete bilde, all film blir grønn og hakkete og Google Metalinks fremstår som røde istedet for blå. Etter en del feilsøking. oppdatering av drivere, rensing av gamle drivere etc. så det ut som om muligens min svake PSU var årsaken til problemet. Denne hadde 400W. Jeg gikk derfor til innkjøp av ny strømforsyner nå idag med 570w, men heller ikke den løste det for meg.

 

Jeg skal liste mine spsifikasjoner for å gjøre det litt enklere for folk å hjelpe:

Hovedkort: K8N Neo2 Platinum

CPU: AMD Athlon 64 3000+

RAM: 2x 1024mb SDRAM PC3200(200mhz)

Skjermkort: Sapphire Radeon 3850 AGP

PSU: Trust 570w

 

Jeg har funnet en tråd hvor det var en som hadde samme problem som meg, men det ser ikke ut til at de fikk løst det. Linker den uansett. Håper det er noen der som kan hjelpe meg å få dette igang. mvh, simon.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket OS har du?

 

jeg vet hva jeg ville valgt av en FSP 350w og en trust 570w.. og det er ikke den siste. uten at jeg gidder å utdype det noe.

 

jeg husker fra tilige versjoner av sapphire x700pro AGP at pci-e -> AGP brua ble veldig varm. og fikk kortet til å klikke. løsninga var å feste en kjøler på den. så stor som du har plass til.. ellers vet jeg ikke om noe annet råd jeg kan gi uten at jeg vet hvilket oprativsystem du har.

Lenke til kommentar

virker som han i den tråden har bitt i det sure eplet og bestilt all hardware nytt.

 

men i ditt tilfelle ville jeg kanskje tatt kontakt med der du fikk de ifra, sende det inn, og få et nytt et. hvis ikke det nye funker, ville jeg kanskje ha prøvd å testet det i en annen pc.

 

sistnevnte kan du jo også gjerne gjør før du gjør førstnevnte! ;)

Endret av »frodo
Lenke til kommentar

hei, takk for raske svar. Angående OS og valg av PSU. haha. ja jeg vet det er billig skvip, men når man oppgraderer såpass gammelt system - og den lokale forhandleren bare hadde dette til en rimelig penge sier det seg egentlig selv. Har ikke noe ønske om å spytte inn masse penger på noe som kanskje bare skal være her i 3-4 måneder til. Muligheten er jo selvfølgelig å sende greia tilbake til Komplett og bestille et annet kort i samme "klasse". Her er jeg også åpen for forslag. Mitt operativsystem er Windows XP.

 

Jeg har dessverre ikke noe annen pc med AGP hovedkort tilgjengelig så det er litt vanskelig å feilsøke på den måten.

Lenke til kommentar
jeg vet hva jeg ville valgt av en FSP 350w og en trust 570w.. og det er ikke den siste. uten at jeg gidder å utdype det noe.

 

Kan gjerne utdype for deg, og det er at Trust har samme UL-nummer som Q-tec. :ph34r:

 

hehehe! jeg fikk skiklig flashback når jeg så den dual fan psu'en og tenkte umiddelbart på en q-tec model :!:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...