Gå til innhold

Age of Conan - Hva faen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, som mange andre, har gledet meg lenge til Age of Conan utgivelsen. Etter å ha sett noen filmer o.l må jeg si at jeg er jævlig skuffet. Skulle ikke dette være revulosjonelt eller noe? Er faen meg helt likt WoW. På en av filmene så ser du 4 forskjellige klasser. Det er en priest som healer, en demon kar som kaster spells og som faen meg har et succumbus pet! Er da kanskje ikke noen bombe at det er en assassin med 2 kniver og en warrior med et lang sverd?

Hva faen er dette for noe? Helt likt WoW. Ikke nok med dette, men de har faen meg samme oppsett når det gjelder talents. Tragisk imo.

Det værste er combat opplegget. Er faen meg auto attack + 5 knapper. Samme jævla grind som WoW.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trådstarter:

Hvorfor tar du utgangspunkt i videoer av spillet ? Det er jo opplevelsen og gameplayet som er viktig. Alså det helhetsintrykket en spiller sitter igjen med

Du kan sammenligne så mye du vil, men den eneste likheten er at det er et MMORPG

Som i de fleste spillsjangere er fundamentet likt, men innholdet kan variere noe voldsomt.

Endret av =Iko=
Skrevet

Fantastisk flott tråd.

Vel, som han over sier, hva hadde du forventet deg? I et slik spill trenger man slike klasser, og det vil være disse "standar" klassene. F.eks priests/healers, warriors/tank, rouge/assasin/snikende jævelting osv osv, det går igjen i alle spill, og å si at dette er en kopi av WoW blir rett og slett for dumt. Det er mye som er nytt og bra med AoC tror jeg, men noen ting må de rett og slett følge for at det skal gå ann å ha flerspill, som f.eks class'ene.

Skrevet

Ja for det var jo WoW som fant opp assassin med 2 kniver, warrior med sverd, priest med healing og warlocks som kaster spells. :!:

Hvor du har sett auto attack vet jeg ikke. Har ikke sett noe til det selv.

Skrevet

Denne tråden hører vel hjemme i AoC-forumet.

Og ja, AoC har likheter med WoW, men det har også nye ting og ting som er helt forskjellig, og ikke minst er det mye penere å se på, mer realistisk og tilpasset voksne. Så jeg selv kommer hvertfall ikke til å spille noe mer WoW, for nå er det kommet noe bedre.

Skrevet
Jeg, som mange andre, har gledet meg lenge til Age of Conan utgivelsen. Etter å ha sett noen filmer o.l må jeg si at jeg er jævlig skuffet. Skulle ikke dette være revulosjonelt eller noe? Er faen meg helt likt WoW. På en av filmene så ser du 4 forskjellige klasser. Det er en priest som healer, en demon kar som kaster spells og som faen meg har et succumbus pet! Er da kanskje ikke noen bombe at det er en assassin med 2 kniver og en warrior med et lang sverd?

Hva faen er dette for noe? Helt likt WoW. Ikke nok med dette, men de har faen meg samme oppsett når det gjelder talents. Tragisk imo.

Det værste er combat opplegget. Er faen meg auto attack + 5 knapper. Samme jævla grind som WoW.

Du er så ute å kjører...du har tydligvis ingen anelse om hva du snakker om i det HELE FUCKING TATT. Gå til spillets hjemmeside og les litt om hvordan ting fungerer i dette spillet før du utaler deg om ting.

Desuten så er det wow som har kopiert så si alt fra andre mmorpg spill så den der dreit du på leggen med. (sorry om jeg overeagerer men er bare så in i gamperæva lei av folk som ikke har peiling som utaler seg så ræva)

Skrevet

selvfølgelig er det noen likeheter med wow siden det er et mmorpg men så er jo wow lik mange andre mmorpger igjen så det er jo bare tull det du sier at det er helt likt wow. Det er jo ingen alver, dverger orker også slik vi har wow siden det er basert på warcraft universet og det er ikke likt kampsystem.

Skrevet

Haha!

Kan det ikke være en sticky på forumet som sier med stor skrift at WoW faktisk ikke var det første mmorpg-et?

Skrevet (endret)

Hah, sarcasm-bilde:p

Og alle mmorpgspill er relativt like. Ikke mange som har ett egent oppsett. Det er vistnok ikke så veldig mange paraleller mellom AoC og Wow likevel.

Edit:

Startet du tråden for å få folk til å krangle btw. :o

Endret av mESA
Skrevet (endret)
Helt enig med trådstarter. Såvidt jeg har fått med meg bruker de til og med mus og tastatur for å styre. Er jo bare så tatt rett fra WoW.

hva er dette for noe vrøvvel?

Fordi om wow har gjort en stor sukkses på å lage et spill alle kan spille, betyr ikke det at de er sentrum i MMO?

Crysis er ingen rip off av counter strike.

De er begge to skytespill, med våpen.

Det er slik sjangeren er.

Samma greie i mmo.

Noen ting må være med i et slikt spill. Vis det er noen spill man "stjeler" fra er det ultima online, definetivt ikke wow.

Endret av AtleBer
Skrevet

[Rant]

REDENGINEGOREREDENGINEGORE!!!!!!

Det er akkurat som Diablo 2 med bedre grafikk QQ.

[/Rant]

Passer vel så bra det som hva trådstarter skriver.

Selv må jeg si at jeg ble litt skuffet over at det ikke er så revolusjonerende som funcom hadde hypet at det skulle være. La meg opp min mening etter å ha spilt beta. Men er nok fortsatt et bra spill.

Skrevet
Helt enig med trådstarter. Såvidt jeg har fått med meg bruker de til og med mus og tastatur for å styre. Er jo bare så tatt rett fra WoW.

hva er dette for noe vrøvvel?

Fordi om wow har gjort en stor sukkses på å lage et spill alle kan spille, betyr ikke det at de er sentrum i MMO?

Crysis er ingen rip off av counter strike.

De er begge to skytespill, med våpen.

Det er slik sjangeren er.

Samma greie i mmo.

Noen ting må være med i et slikt spill. Vis det er noen spill man "stjeler" fra er det ultima online, definetivt ikke wow.

hahahahaha

Skrevet (endret)

funcom hadde planer om å gjøre ting annerledes.

F.eks:

I pvp skulle det være loot av players som du drepte.

Man skulle bruke mus til å sloss med.

Veit du hvorfor dette blir fjerna?

Folk GRINER på forums! Alltid noe som er galt.

Det jeg tror følk bør tenke på er at Funcom er det proffesonelt firma!

Disse folk jobber med dette her. altså de veit hva dem driver med!

Jeg nekter å tro at funcom lager et wow2. Ingen vits. Wow gjør det de driver med jævla bra.

syntes tråd starter burde tenke seg litt om før han kommer med sånne innlegg.

Kan tenke meg at han fikk høre det av guildet sitt i wow siden han ikke har svart med så mange andre argumenter

Endret av AtleBer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...