Gå til innhold

Feil kontonummer på lapp fra Nav


Anbefalte innlegg

Har hatt en del utifter med lege og når jeg gikk over frikortgrensen så var jeg et par hundre i pluss. Jeg gjorde da som alle andre og søkte om frikort, og få beløpet som var over 1700 et eller annet tilbake. Da jeg fikk lappen i posten om at jeg fikk 350 tilbake så stod det et annet kontonr som utbetalingskontonr. Syntes dette er svært merkelig siden mitt personlige kontonr stod både på søknadsskjemaet og det kortet med alle stemplingene fra legekontoret. I tillegg så står det at jeg bare får 350 kr tilbake. Men når jeg regnet på det så var jeg ca 600 kr over frikortbeløpet.

 

Hvordan skal jeg da gå fram? Skal jeg sende en klage, sammen med lappen jeg fikk i postkassen? Skal jeg ta med en kontoutskrift som viser at jeg ikke har fått pengene inn på min konto? Noen som har noe erfaring med dette selv?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde bare ringt dem til å begynne med. Det kan bare være et hendelig uhell de kan korrigere ved å se på papirene du har gitt dem fra før. Siden både kontonr og sum var feil kan det f.eks. være de har blandet deg med noen andre. Gjør det så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Har hatt erfaring med lignende situasjon tidligere, men da overførte NAV pengene til min egen konto, bare at jeg hadde egentlig sagt opp denne kontoen og hadde ikke tilgang. Var visst en gammel konto fra en tidligere bank for 10 år siden eller noe slikt.

 

Jeg ringte og snakket med dem og fikk beskjed om at de skulle ordne opp i det så fort som mulig. Jeg trengte heller ikke ha noe "bevis" på at dette stemte heller, men det er jo mulig at det er forskjellig fra kontor til kontor.

 

Derimot var det forbløffende at de klarte og bruke 3 måneder for å faktisk få pengene på riktig konto... men etter rundt 30 telefonsamtaler så ordnet det jo seg til slutt... men det var jo snakk om mye større beløp enn dette her, så håper det ikke haster så altfor mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...