Gå til innhold

Canon 70-200 f4 / Minolta 70-210 f4 Beercan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SØK!

Det ligger minst ett tyvetalls tråder om Canons 70-200 her på forumet.

Minoltas optikk er ikke så utbredt.

Å sammenligne disse blir vel heller som å sammenligne epler og bananer - de kan ikke brukes på samme hus!

Skrevet

vet att det ligger mye om Canon sitt 70-200f4 på nett, men d va ikke d som jeg tenkte på, Minolta sitt 70-210f4 Beercan er jo ikke et nytt obj, tenkte mere på hvordan det er på Sony sine kamera i forhold til Canon, nikon etc ?

• 2 uker senere...
Skrevet
vet att det ligger mye om Canon sitt 70-200f4 på nett, men d va ikke d som jeg tenkte på, Minolta sitt 70-210f4 Beercan er jo ikke et nytt obj, tenkte mere på hvordan det er på Sony sine kamera i forhold til Canon, nikon etc ?

Beercan er et legendarisk objektiv og kanskje det meste kjente i til Alpha-fatningen. I forhold til pris yter det svært bra. Det er fra gullalderen til Minolta når de var kongene på haugen i speilrefleksverden. I og med at det er ca 20 år siden det var i handelen sier det seg selv at det ikke har en optimal coating for dagens dSLR sensoren. Men fargegjengivelsen og bokehen står ikke tilbake for noe i samme prisklasse, tvert-i-mot. Canon sitt tilsvarende er nyere og bedre egnet til dSLR, men også dyrere.

Beercan er kjent for treg autofokus, men med kraftigere af-motorer som man har på alle Sony kamera bortsett fra A100, er ikke dette en aktuell problemstilling lengre.

Bildene her er tatt med A700 og beercan.

Fra Wikipedia

Eksempel bilder med beercan på Dyxum

Ovasjonene her taler for seg selv

Skrevet

Beercan funker knall på a100, hvertfall den gangen jeg prøvde det. Synd det er så vanskelig å få fatt på, blir solgt så fort. Ebay tørr jeg ikke tenke en gang :p

Nei, 70-200 SFT here i come

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...