andersholte Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Hei, Jeg prøver å sette opp min Ubuntu til å koble seg trådløst til min wlan ruter. Jensen USB adapteret bruker en rt2870 chip og jeg har kompilert og konfigurert driveren. Det står at man skal kjøre følgende kommandoer: $/sbin/insmod rt2870sta.ko $/sbin/ifconfig ra0 inet YOUR_IP up Siden jeg har aktivert DHCP, har jeg utelatt YOUR_IP parameteren... Men når jeg kjører ifconfig er Addr verdien TOM.... Adapteren og Driveren virker, for når jeg kjører iwpriv med get_site_survey får jeg en liste over tilgjengelige nett.. I README filen står det også: If you want for rt2870 driver to auto-load at boot time: A) choose ra0 for first RT2870 WLAN card, ra1 for second RT2870 WLAN card, etc. Men HVOR er det man gjør dette??? Takker og bukker for _alle_ innspill!
Del Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Bare prøv en re-boot først, og sjekk om den blir lastet inn automatisk, f.eks. med lsmod. Det ser ut som problemet ditt er en bekreftet bug i Ubuntu 8.04: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/185193 så da er det håp om løsning ved neste veikryss (i sommer). Nå vet ikke jeg hvilken howto du fulgte, men her skal du finne tilstrekkelige instruksjoner for å komme opp med trådløskortet ditt: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=480...amp;postcount=6
andersholte Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Skrevet 13. mai 2008 Det hjalp dessverre lite... Men jeg tror problemet mitt er at jeg ikke får satt opp DHCP... I Ubuntu 8.04 finnes det ike noe /etc/sysconfig/, men I driverens readme fil står det: ================================================================================= If you want for rt2870 driver to auto-load at boot time: A) choose ra0 for first RT2870 WLAN card, ra1 for second RT2870 WLAN card, etc. B) create(edit) 'ifcfg-ra0' file in /etc/sysconfig/network-scripts/, edit( or add the line) in /etc/modules.conf: alias ra0 rt2870sta C) edit(create) the file /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ra0 DEVICE='ra0' ONBOOT='yes' NOTE: if you use dhcp, add this line too . BOOTPROTO='dhcp' *D) To ease the Default Gateway setting, add the line GATEWAY=x.x.x.x in /etc/sysconfig/network =======================================================================
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå