Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell Dimension 9150 - OS problemer


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt åssen jeg skal si dette, er kanskje begrenset hva dere her vet om Dell maskinenes formatering eller gjennopprettingsmodus. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal starte. Jeg har en Dell Dimensien 9150 som har gått nå i nesten to år. Jeg bestemte meg for noen dager å siden for å formatere og installere OS på nytt. Selv visste jeg ikke hvordan jeg skulle gjøre det, men en kamerat av meg sa han kunne fikse det for meg.

 

Det han gjorde, eller prøvde på, var å installere et cracka OS, eller hvertfall et som ikke er ærlig og redelig kjøpt. Jeg har ingen greie på dette, men det som nå har skjedd er at PCen står litt stille, eller fungerer så og si ikke. Det som egentlig er greia, er at det fulgte med et Windows XP Media Center Edition med på Dell maskinen. Det fulgte ikke med en CD, det var bare ferdiginstallert. Det jeg lurer på er om det er mulig å få gjennopprettet dette OSet. Det må da finnes en måte å gjøre det på, ser nå at det er en lapp på maskinen der det er bilde av Windows logoen og en kode, noen som vet hvordan jeg evt. gjør dette?

 

Beklager dette med cracka OS, tenker at ingen her liker det. Han sa bare at han kunne fikse formatering og alt det der, så tenkte jeg ville ende opp med det samme som jeg hadde :p. Håper virkelig at noen her kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du kan prøve er å prøve å kjøre Dell's eget gjennoprettingsverktøy, denne får du opp ved å holde inne CTRL og trykke F11 gjentatte ganger når du netopp har skrudd på PC-en, da pleier det å komme opp noe som heter PCrestore by Symantec, mulig fungsjonen ikke lenger virker hvis det har blitt installert annet operativsystem på maskinen

 

Det du kan gjøre hvis det ikke virker er å kontakte Dell teknisk support og be om å få tilsendt cd platene til maskinen (Du må da oppgi servicetag på maskinen, denne står enten oppå kabinettet, eller på baksiden) da kan teknisk support sende de nødvendige media for at du skal få reinstallert maskinen

 

Andreas

ex Dell teknikker

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...