Gå til innhold

Bioshock blir film


Anbefalte innlegg

Dette kan bli skikkelig dritfett! Filmen trenger ikke ta mye fra spillet heller. Rapture er et såpass rikt univers at det kan lages litt av en dramatisk fortelling.

 

Folk som klager over gameplayet i BioShock har tydeligvis ikke spillt spillet på hard. Der tvinges du til å slåss etter alle kunstens regler.

 

For ekstra spenning kan du legge inn en kunstig restriksjon om at du ikke har lov til å save under big daddy fights.

 

Jeg kjørte en lignende restriksjon på Crysis hvor jeg ikke savet, men kun brukte checkpointsene. Tror en av grunnene til at jeg likte det spillet så godt var spenningen dette skapte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som klager over gameplayet i BioShock har tydeligvis ikke spillt spillet på hard. Der tvinges du til å slåss etter alle kunstens regler.

Jeg spilte det på hard jo. Men jeg syns hele spillet var middelmådig. Det var bare en miks av Dark Messiah og <insert random FPS> i en ny setting. Jeg fullførte det forresten ikke, spilte litt lenger enn det demoen varte.

 

Blir spennende å se om de tar med en referanse til de barnedrapene. Husker ikke hva de små jentene heter. :ermm:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Folk som klager over gameplayet i BioShock har tydeligvis ikke spillt spillet på hard. Der tvinges du til å slåss etter alle kunstens regler.

Jeg spilte det på hard jo. Men jeg syns hele spillet var middelmådig. Det var bare en miks av Dark Messiah og <insert random FPS> i en ny setting. Jeg fullførte det forresten ikke, spilte litt lenger enn det demoen varte.

 

Blir spennende å se om de tar med en referanse til de barnedrapene. Husker ikke hva de små jentene heter. :ermm:

Aha. Så du kan grunnlegge spillet som dårlig etter å ha spilt.. tja, en time?

Lenke til kommentar
Aha. Så du kan grunnlegge spillet som dårlig etter å ha spilt.. tja, en time?

Når jeg spiller et FPS så forventer jeg at blandt annet våpenfølelsen sitter som støpt. Det gjorde den ikke, og jeg ble irritert. Dessuten var fiendene dumme, Big Daddys var ikke skumle og det var alt for enkelt med den evig-respawn maskinen.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Det er en veldig god historie å hente fra det spillet, så om du bare bruker historien fra filmen og ikke skal gjøre det akkurat slik som i spillet så har dette potensialet til å bli en god film.

 

Problemet med mange spillfilmatiseringer er at de skal gjøre det for mye spill av filmen, noe som ikke helt lar seg gjøre. Om de derimot kun bruker historien fra spillet og legger film til så tror jeg det kan bli en spennende og god film.

Lenke til kommentar
Hm, er tydeligvis bare jeg som ikke syntes spillet var noe særlig bra. Jaja, kan jo bli en kul film av det fordi.

Vi er i mindretall. ;)

 

Jeg er derimot enig i at Bioschock har potensiale til å bli en bra film. Det var selve gameplayet som skremte meg vekk.

 

Jeg er med dere, jeg gadd ikke å spille gjennom hele. Da jeg skulle fly rundt og ta bilder av noen vesener gadd jeg ikke mer. Alle de flyvende maskingeværene jeg måtte hacke var nok til at jeg ga opp hele spillet.

 

Filmen kan likevel bli kul :)

Lenke til kommentar
Da jeg skulle fly rundt og ta bilder av noen vesener gadd jeg ikke mer. Alle de flyvende maskingeværene jeg måtte hacke var nok til at jeg ga opp hele spillet.

 

Var da jeg også sluttet å spille det, syns det hele ble for dumt. Og hackinga var tragisk syns jeg. Hadde jeg villet spilt Pipe Dreams hadde jeg satt meg på www.123spill.no, og ikke spilt et skytespill.

 

Jeg tror filmen kan bli ganske bra dog, ettersom Rapture er en ganske kul plass, og passer seg bra som film.

Lenke til kommentar

Bare ikke de drar en Doom:

 

De slemme menneskene som dreper småjenter har en genetisk sykdom som gjør at de ikke produserer nok X -- og dermed trenger de blodet til menneskene som ikke har en genetisk sykdom; nemlig jentenes blod. Jentene igjen har en sykdom som gjør at ingen andre enn de syke tør nærme seg dem.

 

Big daddys er regjerings-agenter i biodrakter som er der for å beskytte og bringe jentene til overflaten.

 

Hele byen er i en hule i fjellet med litt av byen under havet mens resten er over.

Ingenting sci-fi har hendt -- alt er bare helt naturlig og i skjønneste orden, men byen trenger drenering og politiet (good guys) trenger backup.

 

Byen som ble laget fordi de ikke ønsket offentlig kontroll?

Ikke rapture i denne filmen nei; Rapture er en sydstatsby i USA hvor en sykdom og innavl ødela ro og orden.

Og de som har sex dør først.

 

ALVORLIG TALT : DE FOLKA SOM LAGDE DOOM FILMEN BURDE BLI SKUTT I BALLA MED LUFTPISTOL!

MONSTRENE I DOOM SKULLE VÆRT FRA HELVETE FOR HELVETE -- OG NÅDE DEM SOM FORSØKER Å SIMPLIFISERE BIOSHOCK TIL DET ORDINÆRT DAGLIGDAGSE I EN FILM SLIK SOM DE GJORDE MED DOOM!

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Ja dette blir enten utrolig bra eller utrolig dårlig..Selve spillet og dens handling er jo utmerket og ett kunststykke i seg selv:) å lage dette på film er litt av en utfordring..men så har de jo skaffet en dyktig regisør..la oss håpe på det beste

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...