brk Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Sitter å skal investere i et nytt objektiv. Jeg tenkte å bruke det som standard objektiv og har sett på Canon`s EF 24-105 f/4 L objektiv. Noen synspunkter? Skal bruke det på mitt EOS 30D. http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Sitter å skal investere i et nytt objektiv. Jeg tenkte å bruke det som standard objektiv og har sett på Canon`s EF 24-105 f/4 L objektiv. Noen synspunkter? Skal bruke det på mitt EOS 30D. http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Objektivet er knallbra, ingen tvil om det, men du bør være helt 100% sikker på at du klarer deg uten de mm på vidvinkel. Personlig ville jeg klart meg fint (selv om jeg også kunne tenkt meg _litt_ mer vidvinkel), men vet at mange ikke ville gjort det. Du bør vurdere 17-55 f/2.8IS veldig seriøst også - det er et objektiv som passer 30D mye bedre - generelt sett. Har du dog ikke behov for mer vidvinkel, er det bare å kjøre på.
brk Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 (endret) Sitter å skal investere i et nytt objektiv. Jeg tenkte å bruke det som standard objektiv og har sett på Canon`s EF 24-105 f/4 L objektiv. Noen synspunkter? Skal bruke det på mitt EOS 30D. http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Objektivet er knallbra, ingen tvil om det, men du bør være helt 100% sikker på at du klarer deg uten de mm på vidvinkel. Personlig ville jeg klart meg fint (selv om jeg også kunne tenkt meg _litt_ mer vidvinkel), men vet at mange ikke ville gjort det. Du bør vurdere 17-55 f/2.8IS veldig seriøst også - det er et objektiv som passer 30D mye bedre - generelt sett. Har du dog ikke behov for mer vidvinkel, er det bare å kjøre på. Tror ikke det. Jeg tenker på å kjøpe sigma`s 10-20 ved en senere anledning. Når JP kommer til Tromsø, Endret 8. mai 2008 av brk
ragamuffin Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Da er det ikke noe mer å lure på! Som allround er det nærmest perfekt. Noen velger 24-70/2.8 i stedet, med sin åpenbare fordel i lysstyrke. Uansett, 24.105 er knall og du går neppe feil med denne.
brk Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 Takker, ser dere liker den. Tviler ikke lenger. den kjøpes. 24-70`n blir for lite, og koster i tillegg mer.
olar0701 Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Dette objektivet er perfekt som "walkaround" på 5D og meget bra på 30D også. Skarp og god fra 4.0 :-)
Wipeout Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Har selv dette objektivet på mitt 20D og det sitter nesten permanent på kamerahuset.Og mener det et er meget bra objektiv. Har Sigma 12-24 også, men brukes nesten aldri da jeg klarer med med brennvidde fra 24 mm.
KimNK Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Kanonobjektiv! På F/8-F/13 Skal du være god for å sjå forskjell fra 24-70 F/2.8
kjeklulf Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Det at bruktprisene sjelden ligger under 6.000 sier vel sitt om hvor populært dette objektivet er. Står på ønskelista her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå