Gå til innhold

Mass Effect kopibeskyttelse vil kreve internett-tilgang


Anbefalte innlegg

Bioware har nå gitt ut detaljer om hvordan kopibeskyttelse de skal ha på Mass Effect til PC.

 

SecuROM

 

SecuROM is the copy protection and security program included in Mass Effect PC.

 

Mass Effect PC uses SecuROM which requires an online activation for the first time you play Mass Effect PC after installation. After the first activation, SecuROM requires that it re-check with the server within ten days in order to revalidate the CD key. If it can't contact the server before the 10 days are up, the game still runs and it will re-check until it is successful. If the check is not successfully performed within the 10 day period, Mass Effect will not run until an online check is successful.

 

Each copy of Mass Effect comes with a CD Key which is used for the SecuROM activation and for registration here at the BioWare Community.

SecuROM does not require the Mass Effect DVD to be in the drive in order to play, it is only for installation.

 

Q: Why does MEPC need to reactivate every 10 days?

A: MEPC needs to authenticate every 10 days to ensure that the CD key used for the game is valid. This is designed to reduce piracy and protect valid CD keys.

 

Q: What happens if I want to play MEPC but do not have an internet connection?

A: You cannot play MEPC without an internet connection. MEPC must authenticate when it is initially run and every 10 days thereafter.

 

http://masseffect.bioware.com/forums/viewt...um=125&sp=0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt forvirret her. I den første quoten står det at vi må aktivere spillet når vi starter det og etter ti dager, men i neste står det at vi må aktivere det med ti dagers mellom helt til vi avinstallerer det?

 

Nesten litt småsur nå. Hadde jeg ikke nesten spilt gjennom det på xbox før den streiket og visst at dette er det single-player rollespillet jeg har likt mest siden Elder Scrolls 3 hadde jeg ikke vurdert det engang. ;) Men så er det siste biten jeg aldri rakk og ekstra ting på PCen... *sukk* ;)

Lenke til kommentar

Dem prøver å unngå piratene, men det er ikke en enkel oppgave ser det ut som ;)

One way or another så klarer dem å knekke beskyttelsen, og gi spillet til folk gratis og BioWare tjener nesten ingenting på å lage pc-versjon av spillet

 

Surt men sannheten vil jeg si :)

 

"Edit 2000innlegg"!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Blir nok dessverre cracket dette også ja, ender nok opp med at en må logge inn på spillfirmaets server i fremtiden for å få lov til å spille pc spill generelt.

 

Det er faktisk såpass et stort problem med pirater...det lønner seg bare ikke å lage spill til pc.

Lenke til kommentar

Det er så absolutt ikke bra nei! At Bioware må gjøre tiltak for å hindre pirater i å kopiere programvaren er en ting. Men når de gjør det mer attraktivt å bruke en piratkopi fremfor en original kopi, motvirker de sin egen interesse. Og merk dere, denne piratsikringen VIL bli cracket. Å tro noe annet er veldig veldig naivt.

Lenke til kommentar
Utrolig at de gidder å bruke tid og energi på sånne kopisperrer, piratene tar knekken på dette lett uannsett

 

Siden det sikkert tar ett par dager å cracke det så kan det jo tenkes at noen kjøper det i butikken i denne perioden.

 

Også, hvis det er litt vanskeligere å bruke cracken enn de gamle copy/paste .exe filene, så vil det sikkert være noen som ikke gidder stresset/ikke får til å bruke cracken og derfor kanskje kjøper det i butikk istedenfor.

Lenke til kommentar

Jeg er sterkt imot denne form for kopibeskyttelse. Når jeg kjøper en film, vil jeg ha muligheten til å se på den når jeg vil, hvor jeg vil, så fremt jeg har utstyret tilgjengelig. Har jeg ikke det, er det min egen feil og følgelig må jeg ta konsekvensene. Når spillet ikke bare må aktiveres på nett, men også kontinuerlig ta kontakt med en server, skrenker dette inn mulighetene. Sett at jeg går 10 dager uten å spille, og må validere spillet igjen. Hva om jeg ikke har tilgang på nett? ISP'en min kan ha problemer, valideringsserverne kan være nede eller jeg kan være ute å reise. Hvis jeg drar på hytta ei uke, helt uten noen form for internett, vil jeg fortsatt ha muligheten til å spille hvis det skulle bli dårlig vær. Å kreve nettilgang for et spill utelukkende fokusert rundt single-player, er bare dumt etter min mening. At utgiveren av spillet skal ha mulighet til å legge inn restriksjoner som går utover kjøperen etter at spillet er kjøpt og betalt, er etter min mening helt på trynet. Hva om du måtte gjøre det samme for andre produkter du kjøpte? Plutselig vil ikke filmen eller cd-en din spille av fordi nettet er nede. Eller for å sette ting litt ut av perspektiv, hva om bilen din skulle slutte å kjøre fordi du ikke har nettilgang for den halvårsvalideringen for å forsikre seg om at bilen ikke er stjålet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...