Gå til innhold

Bruke en Logitech Harmony med en Pinnacle nanostick

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei hei.

Jeg har en Logitech Harmony 555 som jeg gjerne skulle ha konfigurert imot min nye htpc. (Acer Aspire L5100)

For å motta IR tenkte jeg å bruke den innebygde IR-mottakeren i Pinnacle sin nanostick. (som forøvrig funker veldig fint)

Planen er å kjøre Mediaportal.

Jeg sliter med å få noe kommunikasjon på gang.

Det er veldig vanskelig å feilsøke, når jeg ikke vet om det i det hele tatt sendes brukbare signaler ifra Harmonyen. Kan noen gi meg noen hint om et program som kan vise meg hva IR-mottakeren mottar? I Pinnacle sitt eget program funker deres meget begrensede fjernkontroll fint, så jeg er sikker på at IR-mottakeren virker.

Jeg har også trøbbel med å konfigurere Harmonyen med programmet til Logitech. Det finnes liksom ikke noe oppsett der for en pc som både spiller video, viser bilder og viser fjernsyn.

Endret av tha_lode
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har sendt en forespørsel til ingeniørene hos Pinnacle om hvilke IR koder som brukes her.

Kommer tilbake med svar når jeg får det.

Hei hei.

Jeg har en Logitech Harmony 555 som jeg gjerne skulle ha konfigurert imot min nye htpc. (Acer Aspire L5100)

For å motta IR tenkte jeg å bruke den innebygde IR-mottakeren i Pinnacle sin nanostick. (som forøvrig funker veldig fint)

Planen er å kjøre Mediaportal.

Jeg sliter med å få noe kommunikasjon på gang.

Det er veldig vanskelig å feilsøke, når jeg ikke vet om det i det hele tatt sendes brukbare signaler ifra Harmonyen. Kan noen gi meg noen hint om et program som kan vise meg hva IR-mottakeren mottar? I Pinnacle sitt eget program funker deres meget begrensede fjernkontroll fint, så jeg er sikker på at IR-mottakeren virker.

Jeg har også trøbbel med å konfigurere Harmonyen med programmet til Logitech. Det finnes liksom ikke noe oppsett der for en pc som både spiller video, viser bilder og viser fjernsyn.

Skrevet

Supert!

Mad props til Pinnacle for å ha folk som leter rundt på div forum etter fortapte brukere. ;-)

Jeg ringte supporten derers for å få hjelp med å bruke nanosticken i Mediaportal. Ingen av codecene som Pinnacle lager funket, men med Cyberlink sin codec så funket det.

Må forøvrig si at deres tlfsupport her i Norge var vesentlig bedre enn den amerikanske irc supporten jeg fant på webben.

Skrevet (endret)

Sånn da har jeg fått svar.

Hvis du finner RC5 (Philips) i menyen på Harmony så skal denne fungere. På de eldre produktene våre brukte vi RC6 (Philips).

RC5 og RC6 er generiske for Philips.

Håper du får det til.

Kenneth

Pinnacle Systems

Endret av KnightFal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...