Gå til innhold

Problemer med xfx 9800GX2 under spilling (Cod 4)


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Kjølingen i kabinettet er veldig bra etter min mening. Ved load ligger CPU temp på rundt 50C. Skjermkortet er naturligvis veldig varmt og 90C under load er vanlig. Bruker akkurat nå ikke kjølepasta på cpu, men det burde ikke ha noe å si.

 

I det siste har jeg fått en del feil ved spilling i Cod 4 og GTA San Andreas. Skjermen flimrer litt og lager merkelig grafikk, så fryser det gjerne. Det kan skje med en gang spillet er startet men andre ganger etter en liten stund. Veldig tilfeldig.

 

Installert GeForce drivere 174.74, nyeste nForce og Creative X-Fi Extreme Audio PCI-e drivere. Har ikke nyeste oppdatering 1.1 til lydkort fordi jeg mistenker kanskje det er problemet.

 

Når jeg koblet i det nye kabinettet så har jeg en strømkabel fra 850 thermaltake toughpower som kobles til en dvd stasjon, en harddisk, to 120mm vifter og en 200mm vifte. en 120mm vifte er koblet rett i hovedkortet.

 

Feilen vil ikke gi seg :( Kan ikke huske å ha installert noe annet enn PowerDVD siden det begynte. Men siden det også skjer i GTA er det nok noe driverkonflikter. Andre som opplever noe liknende?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe i den duren(nei, jeg spiller ikke wow):

artifacts.jpg

 

Hvis det er noe slik så er det vanligvis gpu'en som er for varm, hvis det er hvite/svarte prikker som dukker opp overalt på skjermen så er det minnet på skjermkortet.

 

Hvis det er manglende teksturer, så er det software feil en eller annen plass:

http://secondthoughts.typepad.com/photos/u...missing_001.jpg

 

Fjern drivere med drivercleaner og installer noen andre eller klokk ned kortet og hvis det hjelper ikke så prøv med et annet skjermkort (hvis du har ett liggende).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det likner egentlig ikke noe av det du beskriver over. Manglende teksturer er det ikke. "dxdiag" viser ingen feil. Svarte og hvite prikker i mønster er det heller ikke. Bildet fryser bare og ødelegges litt, før litt flimmer forekommer. Kan vel hende det er varmeutvikling da. Skal ha på Arctic Silver 5 på CPU og se hva som skjer :/

 

Kortet er ikke klokket opp eller ned av meg, men det er 680 versjonen komplett.no har.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Kjølingen i kabinettet er veldig bra etter min mening. Ved load ligger CPU temp på rundt 50C. Skjermkortet er naturligvis veldig varmt og 90C under load er vanlig. Bruker akkurat nå ikke kjølepasta på cpu, men det burde ikke ha noe å si.

 

I det siste har jeg fått en del feil ved spilling i Cod 4 og GTA San Andreas. Skjermen flimrer litt og lager merkelig grafikk, så fryser det gjerne. Det kan skje med en gang spillet er startet men andre ganger etter en liten stund. Veldig tilfeldig.

 

Installert GeForce drivere 174.74, nyeste nForce og Creative X-Fi Extreme Audio PCI-e drivere. Har ikke nyeste oppdatering 1.1 til lydkort fordi jeg mistenker kanskje det er problemet.

 

Når jeg koblet i det nye kabinettet så har jeg en strømkabel fra 850 thermaltake toughpower som kobles til en dvd stasjon, en harddisk, to 120mm vifter og en 200mm vifte. en 120mm vifte er koblet rett i hovedkortet.

 

Feilen vil ikke gi seg :( Kan ikke huske å ha installert noe annet enn PowerDVD siden det begynte. Men siden det også skjer i GTA er det nok noe driverkonflikter. Andre som opplever noe liknende?

 

Jeg har opplevd liknende når jeg skulle kjøre crysis, 90 grader høres alt for varmt ut! Det du kan gjøre er å bruke rivatuner og skru opp viftehastigheten til rundt 80-90 prosent og se hva som skjer. Det hjalp for meg hvertfall!

Lenke til kommentar

Jeg har ett 6800GS, som ligger på 50C under spilling nå. Men for ikke langt tilbake hadde jeg de samme problemene som deg, over 90C under spilling, så jeg tok ut skjermkortet, og rensa vifta, og alt er som det skal. Så etter min erfaring høres det ut som overoppheting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...