Gå til innhold

Test: Corsair HX1000W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test, men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke har testet MIST sin 1000W enda. Her tester dere en PSU som ikke er mulig å få tak i i norske nettbutikker enda, mens MIST 1000W som har vært tilgjengelig en stund (og dere har jo tidligere vært svært begeistret for MIST) ikke blir testet :hmm:

 

Nei, dette er ikke kritikk, jeg bare lurer på hvorfor ;)

Lenke til kommentar
Fin test, men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke har testet MIST sin 1000W enda. Her tester dere en PSU som ikke er mulig å få tak i i norske nettbutikker enda, mens MIST 1000W som har vært tilgjengelig en stund (og dere har jo tidligere vært svært begeistret for MIST) ikke blir testet :hmm:

 

Nei, dette er ikke kritikk, jeg bare lurer på hvorfor ;)

 

Kjøpte MIST sin 1000W på en supertirsdag i kraft av at den var veldig billig, den kunne ihvertfall ha vært stillere, men det er kanskje ikke den primære fokus på en 1000 watts forsyning.

 

Ellers så liker jeg ikke så godt at de har delt opp 5V her, da kan man bare bruke den ene railen til disker. De burde heller hatt 2*30A på 5V isåfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
ATWindsor Lagt til I dag, 11:27

Kjøpte MIST sin 1000W på en supertirsdag i kraft av at den var veldig billig, den kunne ihvertfall ha vært stillere, men det er kanskje ikke den primære fokus på en 1000 watts forsyning.

Nei det bør nok ikke være det primære fokus i denne klassen, men når det er sagt ønsker jeg meg for fremtiden flere støymålinger, altså over et større spekter av strømtrekk. Jeg syns jo feks du burde kunne forvente at din nye Mist tier noenlunde stille ved lav belastning.

 

Jeg har selv to Minst 500W her, en rev1 og en rev2. Den første imponerer meg med sin lydløshet, g er i likehet med en Seasonic S12 jeg har veldig stille ved normal til middels bruk. Mens den nyere Mist rev2 fort blir en bråkebøtte. Jeg vet ikke helt hvorfor, men de har jo økt ytelsen noe med rev2, og jeg har også et intrykk av at det enten er brukt en annen vifte, eller de har endret kurven for viften. Ut fra følt temperatur på luften som kommer ut virker rev2 alt for hysterisk på å kjøle seg selv ned, med kraftig blås av lunken luft, mens det av rev1 bare siver ut ganske så varm luft.

 

Vel, uansett, nå som dere har fått så fancy utstyr, noen flere trinn under måling av støy hadde vært fint i fremtidige tester, feks ved 25%, 50% og 75% belastning ville jeg likt å se. :)

Lenke til kommentar

Av annet info som ikke kom frem i testen så er støynivå ikke blant de beste er ok fram til 50% last (Alle oppfatter støy forskjelligt så her må du nesten høre selv). Minus for korte kabler, 12v2 er også dårligere en 12v1 på noise og de kunne ha brukt 16 AWG kabler istedenfor 18 AWG. Ellers ok test, ikke dårligt hw.no får 4/6 i fra meg for artikkelen. Keep up the good work.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Glemte å gi minus for støynivå og minus for korte kabler. 12v2 er også dårligere en 12v1 på noise og de bruker 16 AWG kabler istedenfor 18 AWG. Ellers ok test, ikke dårligt hw.no 4/6 i fra meg.

 

Hvorfor er tykkere kabler (med mindre mostand) en ring å gi minus for?

 

AtW

Lenke til kommentar
Glemte å gi minus for støynivå og minus for korte kabler. 12v2 er også dårligere en 12v1 på noise og de bruker 16 AWG kabler istedenfor 18 AWG. Ellers ok test, ikke dårligt hw.no 4/6 i fra meg.

 

Hvorfor er tykkere kabler (med mindre mostand) en ring å gi minus for?

 

AtW

 

Se på editert versjon.

Lenke til kommentar

Dette er definitivt en strømforsyning som fortjener 7/10 , av de tingene jeg savner på den så er følgende ting :

 

*Litt korte kabler, burde kanskje hatt med en kabelforlenger eller to.

*Kjøleløsningen kunnet kanskje vært litt bedre, I alle fall noe stillere.

*Bedre festeanordninger mellom kabinett og psu. Tenker da på metal mot metal vs metal mot gummiflate. Samme gjelder for monteringen av selve viften inne i psu, savner vibrasjonsreduserende gummifester der.

 

Synnes det er veldig positivt at corsair oppgir resultater ved 50C. Kudos for det.

 

Grafene har blitt langt bedre og det vises at skribenten begynner å få blod på tann :)

Lenke til kommentar
Fin test, men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke har testet MIST sin 1000W enda. Her tester dere en PSU som ikke er mulig å få tak i i norske nettbutikker enda, mens MIST 1000W som har vært tilgjengelig en stund (og dere har jo tidligere vært svært begeistret for MIST) ikke blir testet :hmm:

 

Nei, dette er ikke kritikk, jeg bare lurer på hvorfor ;)

 

Hei!

 

Du har helt rett i at det er en aktuell strømforsyning vi bør teste. Men, som jeg har sagt før, så er det ikke alltid vi kan teste de strømforsynigene vi vil. Flere faktorer kommer iblandt i veien.

 

Fine grafer :) hehe

 

Kudos til deg, Simen, for grafene!

 

Glemte å gi minus for støynivå og minus for korte kabler. 12v2 er også dårligere en 12v1 på noise og de kunne ha brukt 16 AWG kabler istedenfor 18 AWG. Ellers ok test, ikke dårligt hw.no 4/6 i fra meg.

 

Hva sikter du til? Har du testet strømforsyningen selv, og vil trekke frem disse punktene som minus?

Lenke til kommentar
Glemte å gi minus for støynivå og minus for korte kabler. 12v2 er også dårligere en 12v1 på noise og de kunne ha brukt 16 AWG kabler istedenfor 18 AWG. Ellers ok test, ikke dårligt hw.no 4/6 i fra meg.

 

Hva sikter du til? Har du testet strømforsyningen selv, og vil trekke frem disse punktene som minus?

 

Kommer med konstruktiv kritik til PSU'en, for de brukere så trenger litt mer info. Og gir testen til HW.no 4/6. Kanskje litt enklere å forstå nå. Skal adde info til min første post.

Lenke til kommentar
Glemte å gi minus for støynivå og minus for korte kabler. 12v2 er også dårligere en 12v1 på noise og de kunne ha brukt 16 AWG kabler istedenfor 18 AWG. Ellers ok test, ikke dårligt hw.no 4/6 i fra meg.

 

Hva sikter du til? Har du testet strømforsyningen selv, og vil trekke frem disse punktene som minus?

 

Kommer med konstruktiv kritik til PSU'en, for de brukere så trenger litt mer info. Og gir testen til HW.no 4/6. Kanskje litt enklere å forstå nå. Skal adde info til min første post.

 

Jeg ser på ditt innlegg som konstruktiv kritikk, det var bare litt snålt formulert.

Men, jeg skjønner ikke helt hva du skal frem til. Er det en test et annet sted du har lest, og trekker frem disse punktene? Du kan vel neppe ha prøvd strømforsyningen selv? Det er ikke noe galt med kabelen i følge Norske standarder, det er noe annet i utlandet. Det du nevner i det redigerte innlegget med støynivået er også nevnt i artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...