Gå til innhold

Smakt Japansk Godteri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Er ikke noe vits å besitlle det på amazone, de har det i flere innvandrerbutikker, hvertfall i Oslo.

 

De du linket til er ikke typisk japanske. De er heller japanske tolkninger av vestlig godteri.

 

Det som er typisk japansk godt er de grønne nøttene. De er gode men verdens sterkeste nøtter, hoho, serverte dem på turbuss i Kina, kan tro vannflaskene gikk da.

 

De lager også en slags ris-snacks, som er krydret med paprika men ellers ser ut som puffet ris.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noen brødstykker i Japan som lignet på "pain au chocolate" (det er vel mer eller mindre croisants med sjokofyll) da jeg var i Japan. Da jeg begynte å spise så smakte det ikke helt som sjokolade og ved nærmere undersøkelse og finlesning så tror jeg det var en slags oppmalt bønnestuing. Det var ikke så galt som det høres ut som :-)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte noen brødstykker i Japan som lignet på "pain au chocolate" (det er vel mer eller mindre croisants med sjokofyll) da jeg var i Japan. Da jeg begynte å spise så smakte det ikke helt som sjokolade og ved nærmere undersøkelse og finlesning så tror jeg det var en slags oppmalt bønnestuing. Det var ikke så galt som det høres ut som :-)

Ah det er godt. De hadde det samme i Kina bare at det ikke er formet som croisanter. De er kjent som dumplings men kommer i mange forskjellige former. Bønnestuingen du beskriver er nok røde bønner malt ut med sukker og bittelitt soyasaus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...