Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hender man flyr med treningsbomber som ikke inneholder sprengstoff. Det er også treningsmissiler på for å simulere luftkamp. Det jeg renger med at du sikter til er imidlertid drivstofftanker. Går mye suppe :whistle:

 

 

Kommer ikke så langt uten pylontanker om du skal leke litt med afterburner... :D

Lenke til kommentar

Det hender man flyr med treningsbomber som ikke inneholder sprengstoff. Det er også treningsmissiler på for å simulere luftkamp. Det jeg renger med at du sikter til er imidlertid drivstofftanker. Går mye suppe :whistle:

 

Hehe, nei. jeg vet forskjellen på drivstofftanker og sidewindere og jeg mener jeg skimtet en av dem på det ene flyet som taxet ut .. :)

Hvor mange liter rommer en sånn tank forresten ? Hvor mange liter flyr dere med uten ekstra tanker? :)

Lenke til kommentar

Er ikke så voldsomt med fritid. Helgene er jo fri selvsagt, men blir ofte mye lesing på søndager. Ellers har man vanlige amerikanske fridager, det blir mest langhelger av de. Var også hjemme i julen begge årene jeg var her. Det blir også gjerne en uke fri når man bytter flytyper.

 

Flyet kan ta 7200 pund med drivstoff, altså rundt 3400 kg, 5000 liter-isj? Air-air er med en tank midt under flyet, som er 1890 pund ekstra, mens air-ground er med to vingtanker som er 2400 pund hver. Med to vingtanker har man altså rundt 12000 pund, rundt 8000 liter eller deromkring. Det varer 75-120 minutter, avhengig av hvor aggressiv man er med gassen.

 

DMT-testen har jeg ikke tenkt å utdype, det er ingenting å hente på om jeg forteller hva den innebærer, og man tar den med en forutanelse om hvordan den skal være. Den er ikke noe å bekymre seg for uansett, er bare det at jeg tror det er best å ta den uten å vite noe om den.

Lenke til kommentar

Kan du forklare litt om denne DMT testen, Turin?

Hvis han hadde forklart deg hva det er vil jeg si du kommer til å angre.

 

Dette er en type test du ikke vil forberede deg på. Har kompiser som har blitt fortalt veldig grundig hva en DMT-test innebærer, alle røk ut. Utrolig, men sant.

Lenke til kommentar

Om man vil vite hva en DMT test er så er det vel bare å bruke Google. :roll:

 

Om man vil vite hva det er, er det bare å søke og prøve seg. Dere vil alle forstå hvorfor det ikke er fordelsaktig å vite det på forhånd når dere har vært igjennom det. Forstå meg rett, det er en relativt rolig og "lite krevende" test / behagelig test i forhold til mange andre tester på opptaks fasen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...