Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Heisan!

Har søkt :)

Gleder meg til Fase1!

 

kom over denne:

 

5. reviderte utgave oktober 2009

Flymedisinsk Institutt

 

http://www.flymed.no/files/Med%20krav%20Luftpersonell_V5.pdf

 

Siterer:

 

3.4.1.1 Synskrav ved seleksjon for A1-FE, A3-R og A3-D

Visusverdier monokulært:

Visus sc Visus cc Refraksjon Astigmatisme Anisometropi Lesesyn

A1-FE 1.0 Blank +1,5D/ -0,5D -0,75D 2D N5/N14sc

 

Ser ut som de har justert ned synskravet til -0.5D. Noen som kan bekrefte/forklare?

Mener å ha lest at trenden på USA sine militære flygeskoler også har vært at synskravet er justert ned, gjennom årene.

 

Andre som har søkt? Lest at brev med svar skal komme i uke 2 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nydelig tråd, Turin! Skal søke når min generasjon står for tur. Er 94-modell og kan nesten ikke vente! =D

Hadde vært gøy om du oppdaterte oss på forumet om hvordan du har det " over there"!

Ett spørsmål, har lest gjennom hele tråden, men kan ikke huske å ha lest noe om man kan være med på bestemme hvilken flyplass (base) man skal jobbe på?

Takker for fin tråd og gode svar!

Lenke til kommentar

Fikk i går en SMS der det stod; Forsvaret: Gi beskjed på epost innen onsdag til (en mail addresse) om du vil sende vedlegg eller trekke din søknad.

Det virker som at det betyr at de ikke har fått vedlegget jeg sendte.

 

Hva burde jeg gjøre? kan 03003 hjelpe meg med dette? Får jeg svar hvis jeg spørr på sms? skal jeg sende et svar til den mailaddressen at jeg har sendt vedlegget, men at det da ikke har kommet frem?

 

Det ville ikke være noe problemer å sende nytt, om det ikke var for at jeg ikke har det som skal til. Har nemmelig rotetbort orginalen.

 

Knuttis.

Endret av knuttis
Lenke til kommentar

Når det gjelder synet, er jeg ikke sikker på om de har justert kravene. Det hadde sikkert ikke vært så dumt, da kravene kanskje er i strengeste laget. Som noen nevnte er de lavere i USA, var flere amerikanere i klassen min som brukte briller.

Når det gjelder F-35 er det såpass langt frem i tid at de nok ikke kommer til å utdanne flygere der på en stund. Ikke engang USA har begynt med det, annet enn de som flyr i testprogrammet.

"Over there", per request, går det ganske fint. Har vært i USA siden sommeren 09, og nå begynner vi endelig på F-16-utdanningen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder synet, er jeg ikke sikker på om de har justert kravene. Det hadde sikkert ikke vært så dumt, da kravene kanskje er i strengeste laget. Som noen nevnte er de lavere i USA, var flere amerikanere i klassen min som brukte briller.

Når det gjelder F-35 er det såpass langt frem i tid at de nok ikke kommer til å utdanne flygere der på en stund. Ikke

engang USA har begynt med det, annet enn de som flyr i testprogrammet.

"Over there", per request, går det ganske fint. Har vært i USA siden sommeren 09, og nå begynner vi endelig på F-16-utdanningen! :thumbup:

 

Forresten; var du på vanlig befalskole? Eller var det noe relatert til Luftforsvaret? Var det helvetesuka og hele pakka? Måtte du snakke med befale i gasstelt osv? D=

Whoops; mange spørsmål =]

Lenke til kommentar

Fikk vite i dag at jeg skal inn til oslo 13. februar til opptak Fase 1. Er det noen som vet noe om hva som er lurt og kunne? stod i brevet at hvis man ikke har hatt matte på en stund kunne dette være lurt å se over. Hva slags matte er det snakk om her? dele eller gange enkle tall? dele eller gange vanskelige tall? hva annet kan jeg forvente?

Er det noen som vet sånn ca. hvor mange som kommer videre til fase 1? fase 2? fase 3? fase 4?

Lenke til kommentar

Tvilsomt. Et jetfly går EKSTREMT fort, som betyr at du må gjøre split second avgjørelser og å skille mellom basisfarger på displayene i flyet eller området rundt er livsviktig. De har ikke slike tester for å være drittsekker eller ødelegge drømmene til gutter, men fordi det faktisk er livsnødvendig i jobben.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...