Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Vært litt fram og tilbake, de kansellerte først innkallelsen min, men så sendte jeg en mail jeg var ett poeng unna, og da fikk jeg komme :) Og da gjelder det å være skjerpet ja! Om jeg kommer videre blir også sesjonskarakteren min endret til en 5'er, som gjør at jeg kan søke befalskole osv, hadde jo vært kjekt!

 

Hvor satt du i salen, og hvordan syns du det gikk med prøvene?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vært litt fram og tilbake, de kansellerte først innkallelsen min, men så sendte jeg en mail jeg var ett poeng unna, og da fikk jeg komme :) Og da gjelder det å være skjerpet ja! Om jeg kommer videre blir også sesjonskarakteren min endret til en 5'er, som gjør at jeg kan søke befalskole osv, hadde jo vært kjekt!

Hvor satt du i salen, og hvordan syns du det gikk med prøvene?

 

Jeg satt helt innerst ved vinduet:) Synes prøvene gikk ganske dårlig egentlig, er relativt dårlig i matte og fysikk. Fysikk-oppgavene ble ren tipping på omtrent alle oppgavene, så tror det skal en del til for å komme videre. Engelsk og norsk synes jeg gikk veldig bra, men det synes jeg jo på sesjon del 2 også haha. Du da? 

Lenke til kommentar

Jeg satt helt innerst ved vinduet:) Synes prøvene gikk ganske dårlig egentlig, er relativt dårlig i matte og fysikk. Fysikk-oppgavene ble ren tipping på omtrent alle oppgavene, så tror det skal en del til for å komme videre. Engelsk og norsk synes jeg gikk veldig bra, men det synes jeg jo på sesjon del 2 også haha. Du da?

Slet en del med den ene matteprøven og fysikken ja. Det er bare å vente å se om en er med videre, testene er vanskelige for å kartlegge søkere. Flere her nevner at fase 1 er krevende og vanskeliggjør å vurdere om man er med videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har fått svar enda eller? Er vel rundt månedskifte februar-mars brevene pleier å komme..

Svarene kommer i disse dager. Det sto på innkallelsesbrevet at vi skulle få svaret innen to uker, som i mitt tilfelle er i morgen, lørdag. Litt spent!

Lenke til kommentar

Hei.

Mulig dette spørsmålet har blitt stilt tidligere, men synes 120 sider var litt mye å lete igjennom.

Jeg vil bli flyger, og lurte på noe angående opptaket.

 

Har hørt at dersom man kommer til opptak, men ryker så får man ikke flere sjanser. Det er ikke et problem, spørsmålet mitt er

om jeg får flere sjanser dersom jeg ikke kommer til opptak? Si jeg har for lavt snitt f.eks, og jeg tar opp fag. Kan jeg da søke flygerutdanningen om igjen?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ikke. Man ryker ikke ut pga av lavt snitt, men en helhetsvurdering av alle de testene du har vært gjennom så langt i opptaket (avhengig av hvor langt du rakk å komme, såklart). De fleste testene man tar tidlig i opptaket er tester som man bare får lov til å gjennomføre én gang ("IQ-tester", simultankapasitet etc). Derfor bryr de seg nok ikke så mye om hvorvidt du har tatt opp et fag eller to for å forhøye karaktersnittet etterpå. De er nok mest interessert i de testene og intervjuene de gjennomfører sjøl.

Du kommer ikke inn på bakgrunn av gode karakterer, og det er fint mulig å komme inn på tross av dårlige karakterer også. Men hvis de er i tvil om deg, kan karakterene vippe deg inn eller ut av opptaket. Utdanningen stiller store krav til akademisk læring, og hvis du har dårlige karakterer fra vgs skal det mye mer til å overbevise dem om at du har det som kreves.

Endret av duckArmy
Lenke til kommentar

Da er jeg med videre til fase 2 med oppmøte tidspunkt 19. Juni. Litt stress når jeg har dimmedato den 30. Juni...

Gratulerer! Venter fortsatt på brevet, men har en dårlig følelse grunnet det gikk dårlig på spesielt matte og fysikken. Følte du at du svarte bra på disse oppgavene, eller er det kanskje håp for meg også? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...