Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske fargeblindhet ble lovlig :roll:

Ditto! Fargeblindhet er kanskje ikke optimalt å ha som pilot, men fargesvakhet er en annen ting. Optikeren som undersøkte synet mitt kunne ikke si noe om jeg er fargesvak eller ikke, da jeg klarte flere av de skivene en hva en fargesvak person normalt ville gjort. Men mest sannsynlig er det snakk om rød-grønn fargesvakhet. Ikke at jeg på noen måte har hatt problemer med det i praksis. Hvert fall veldig kjipt å ha, da det setter en stopper for mange yrker jeg kunne tenkt meg :hrm:

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Men man må jo også huske på at man skal fly statlig eide maskiner til mange milliarder, det er klart man kan velge hvem man vil da. Forsvaret har stort sett nok søkere til å ta ut nøyaktig det personellet de vil ha og har ikke behov for å spare for noen med svakheter på helsa eller psyken når de kan få folk som er "perfekte".

 

Selv har jeg en far som begynte med briller på vgs, noe jeg var veldig nervøs for at jeg skulle komme til å ha også og som jeg fortsett er redd for skal arves ned snart. Fyller 17 om et par dager og har enda ikke merket noe til synssvakheten. Tok en synstest hos en optiker og han kunne ikke finne noe som var brilleverdig i alle fall. Håper bare at synet holder seg til jeg skal søke! :new_woot:

Lenke til kommentar

Er dessverre ikke vi som bestemmer det selv, men håper på jagerfly da vet du. :cool:

 

Så du bestemmer ikke hvilken type pilot du vil bli?

har en venninne som har planer om å søke til neste år, og hun vil kun bli jagerflypilot. ikke orion eller helikopter. Er det slikt at de bestemmer hvilken type du skal utdanne deg til hvis du kommer gjennom?

Syns d virket litt rart det der

Lenke til kommentar

Drar nedover i morra :D Så distre som jeg er har jeg ikke lagt merke til at de to arkene jeg har fått fra forsvaret sier to forskjellige ting om oppmøte. Det ene sier at det blir arrangert skyss fra togstasjon 17:55 og 18:55. Mens ddet andre sier jeg må møte på rygge 15:30. Noen som kan svare på dette XD

Lenke til kommentar

Drar nedover i morra :D Så distre som jeg er har jeg ikke lagt merke til at de to arkene jeg har fått fra forsvaret sier to forskjellige ting om oppmøte. Det ene sier at det blir arrangert skyss fra togstasjon 17:55 og 18:55. Mens ddet andre sier jeg må møte på rygge 15:30. Noen som kan svare på dette XD

 

Jeg la merke til det samme :) tenker å ha nr til taxi, så dekker forsvaret taxiutgiftene hvis det ikke står transport fra forsvaret klart på togstasjonen, så det sto at de dekker taxi på det samme arket et sted.

Endret av Berner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...