Gå til innhold

Enig med anmeldelsene?


Anbefalte innlegg

Crackdown? heh. Jeg fullførte det riktignok, men det kan ikke måle seg med GTA3 engang. Spillene kan strengt tatt ikke sammenlignes heller; ja, begge har en svær by å boltre seg på (og den er til og med langt mer givende i gta), men der crackdown er bare det er gta så mye mer.

 

Hvis man spiller gta som man spiller crackdown skjønner jeg godt at man blir skuffet dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sålengen du står for signaturen din, så skal jeg være helt enig med deg.. ;)

Har revidert min signatur.

Jeg vil også legge til at jeg i utgangspunktet har gledet meg utrolig mye til GTA IV, for hver nye trailer som som har kommet ut har jeg blitt mer og mer fasinert og imponert. Har også spilt samtlige GTA spill og kost meg utrolig mye med samtlige (gouranga!), så lenge det IKKE har vært på konsoll. Men da spillet først kommer og jeg ikke blir det minste hekta, da er skuffelsen stor. Og jeg står for det jeg skrev, Crackdown er/var mer spillbart og absolutt et bedre spill.

 

EDIT: Jeg har ikke merket noen bugs, og det har ingen innvirkning på min opplevelse av spillet.

 

Alle har vi forskjellige smak. Personlig har jeg aldri forsått hysteriet rundt de tidlgiere GTA utgivelsene. Prøvd å spille de, men gitt meg ganske fort. Crackdown fengslet meg heller ikke på noe vis.

 

At jeg var skeptisk til nummer fire var ganske naturlig. Men... Jeg tok feil. Smilet ble større og større for hvert minutt mens jeg spilte i natt. I alle andre slike spill har byen vært en steril bakgrunn - i GTA IV så LEVER byen. Den følelslen fikk jeg i natt. Og det var første gang jeg har opplevd i NOE spill. Og jeg er gammal mann.

 

Om det er verdt 10/10 - 100% - terningkast 6? Har spilt alt for lite ennå til å si noe om det. Men fortsetter det i samme tråd så vil jeg tro - "ja".

Lenke til kommentar

Mest enig med Gametrailers sin. Det er ekstremt bra, og de små detaljene er fantastiske samtidig som spillet holder et skyhøyt nivå. Jeg ler av mange av de tingene som er lagt inn i spillet, enten det er en av personene eller et radioshow.

 

Men det har mangler, som egentlig ikke virker inn på opplevelsen av det hele. Nok til å trekke 2 prosentpoeng, kanskje, men ikke mer.

Lenke til kommentar
Er vel enig med dem fleste anmeldelsene der ute, men noe jeg ikke er enig med er at grafikken får så bra score. For den er så langt ifra nextgen som det går ann synes jeg.

 

Synes egentlig det er latterlig å kritisere grafikken. Hva forventer du egentlig? Grafikkmessig må jo spillet måles opp mot hva man realistisk sett kan forvente. Det er ikke mulig å få GoW-grafikk i et spill som GTA.

Lenke til kommentar

Syntes spillet er den beste form for underholdning jeg har sett noen gang, er så enig med anmeldelsene som man kan bli! Når det gjelder grafikken så er det det peneste jeg har sett på Playstation( har ikke så mange spill, men har bla cod 4 og uncharted)!

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i anmeldelsene, stort sett. Grafikken er kanonbra til GTA sjangeren å være. Historien og gameplayet er jo bare elsk, man merker fort at det er jobbet grundig der. Audion derimot syns jeg er litt opp og ned. Spesielt når man snakker i telefonen og kjører samtidig, gasser man på blir samtalen overdøvd. Det er litt teit, men det er jo bare å ikke gasse på i 30 sek også, så svært lite problem :)

Lenke til kommentar
Audion derimot syns jeg er litt opp og ned. Spesielt når man snakker i telefonen og kjører samtidig, gasser man på blir samtalen overdøvd. Det er litt teit, men det er jo bare å ikke gasse på i 30 sek også, så svært lite problem :)

 

Har ikke jeg hatt problem med. Annen lyd blir jo dempa når du snakker i mobilen...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med mange av anmeldelsene, spesielt de som gir spillet 10/10. Har nå spilt i rundt 10 timer, og føler dette ikke er noe spesielt imponerende, bortsett fra det tekniske. Altså det er et godt spill, men ikke så bra. Det er for mye negativt som framerate, pop-ups og repetivt. All ros til Rockstar med tanke på detaljene, men du kan ikke gi høyeste karakter for dette. Hittil faller det til 9/10, kanskje 94/100 om det skulle være i den skalaen. IGN sin anmeldelse var som en reklamekampanje for spillet. Og videoanmeldelsen var spesielt dårlig. Hvor er den journalistiske kritikken?

Lenke til kommentar
Audion derimot syns jeg er litt opp og ned. Spesielt når man snakker i telefonen og kjører samtidig, gasser man på blir samtalen overdøvd. Det er litt teit, men det er jo bare å ikke gasse på i 30 sek også, så svært lite problem :)

 

Har ikke jeg hatt problem med. Annen lyd blir jo dempa når du snakker i mobilen...

 

Ikke hos meg :hmm: Må virkelig høre etter når jeg sitter å snakker i bilen generelt, mobil eller med en anna passasjer. Har til og med dempa musikk volumet mye!

Lenke til kommentar
Audion derimot syns jeg er litt opp og ned. Spesielt når man snakker i telefonen og kjører samtidig, gasser man på blir samtalen overdøvd. Det er litt teit, men det er jo bare å ikke gasse på i 30 sek også, så svært lite problem :)

 

Har ikke jeg hatt problem med. Annen lyd blir jo dempa når du snakker i mobilen...

 

Ikke hos meg :hmm: Må virkelig høre etter når jeg sitter å snakker i bilen generelt, mobil eller med en anna passasjer. Har til og med dempa musikk volumet mye!

Det går an å velge sånn at musikken demper seg når du får telefon i bilen, husker ikke om det valget var på options i telefonen eller i pausemenyen.

Jeg har valgt å ha på teksting av det som ble sagt, ettersom jeg kun klarte å plukke ut et par ord av det Little Jacob sa. :p

 

Har rundet omtrent 46,60% av spillet nå, eller 68 av 96 missions om du vil.

Må si at spillet har levert opp til forventningene jeg hadde, rett og slett et fantastisk spill. Satt nesten 10 timer sammenhengende igår, og fant ut at det kanskje var smart å ta seg en pause. 10 minutter senere fikk jeg en "trang" til å sette meg ned igjen.

 

Kanskje tidlig å rulle terninger, men hadde jeg skulle satt en nå hadde det vært 6 prikker på den.

Endret av KEBABavSVIN
Lenke til kommentar

Herregud hvor mye sutring det er her! Mange fjortiser som er sur fordi de brukte alle lommepengene sine på det de trodde var en Turok klone?

Grafikken ER utrolig bra, fatter ikke at noen faktisk trekker fram GTA:SA som bedre??!?!?!? Musikken er konge, hey Båten Anna er ikke her, takk og pris. Karakterene har dybde og er ikke self-important pricks som Master Chief. Storyen er involverende og spennende..det kan ikke bli bedre.

 

Dette er en livs-simulator som jeg aldri før har sett, fikk sjokk når jeg kom meg opp i helikopter og så Liberty City fra oven...DET har jeg aldri drømt skulle være mulig på PS3...OG jeg har sett det som er av grafiske show-off i andre spill. I design er form er en ting, men funksjon må du også ha...og i GTA IV er ALT på plass...

må sove nå...

Endret av AtomSmurf
Lenke til kommentar

Etter å ha spillt gjennom storyen sitter jeg med mye samme følelsen jeg har hatt i resten av gta spillene, litt sånn "skulle ønske det var mer".

 

Jeg er enig med de som sa at GTAIV er GTAVC med bedre grafikk. Det er ikke like mye her som det var i GTASA, noe jeg også syntes var litt dumt. Men de nye tingene som er her fra forrige generasjon viser et stoort utviklingspotensiale.

 

Jeg kunne også ønske at storyen var lengre og mer rags-to-riches. Rags-to-rags funker i storyen, men når den er ferdig, føler du liksom at du ikke har allt du burde hatt. Men story-vis funker rags-to-rags konseptet ufattelig bra, og den klarer å få fram følelser du aldri ville kunne med en rags-to-riches story.

 

Mobiltelefonen og sosial-livet i spillet er verd 7/10 alene, med en story som er verd 15/10, og gameplay verd 9/10 så sier det seg selv at dette er et fantastisk bra spill. Og du sitter igjen etter storyen og føler at du vil ha mer.

Lenke til kommentar

Jeg er i alle fall helt uenig med anmelderne. En del ting som trekker ned synes jeg.

 

- Det er ikke på langt nær så mye å gjøre i byen som man skulle få inntrykk av i alle anmeldelser. Hvor morsomt er det å gå på burgersjappa 10 ganger om dagen? Har jeg ikke sett alt dette før er det jeg tenker.

- Utrolig få NPC'er å snakke med. Hvorfor kan man ikke snakke med flere NPC'er? Det hadde gjort så utrolig mye med følelsen når det er så mange NPC'er som går rundt om kring. Selv om det bare hadde vært småting. De har jo så mange andre detaljer som er flotte, også har de bare ignorert den mest viktige detaljen av alle.

- Autoaim og i grunnen hele kontrollsystemet når du skal skyte og gjemme deg. Utrolig knotete. Godt at ingen NPC'er klarer å skyte heller.

- Uinteressante karakterer. I alle fall de jeg har møtt sålangt, men jeg har bare spilt 5 timer, så siden alle mener det blir så konge lenger uti, så får jeg gi det en sjanse til å forbedre seg.

- Ikke spesielt interessant historie heller (sålangt).

- Grafikken er ikke spesielt bra. Det spiller egentlig ingen rolle for meg, men for anmeldere spiller det jo alltid veldig stor rolle, så det er rart ingen setter fingeren på dette.

- Kjøre fra A til B om igjen når du dør på et mission. Uff, dette er så klassisk for å få et spill til å se lengre ut enn det egentlig er.

- Ingen muligheter til å save når man vil. Når et spill går inn for å være urealistisk så kunne de vel gitt oss muligheten til å lagre når som helst og hvor som helst?

 

Får 7/10 fra meg sålangt, men kan fort tippe over til 8 senere, om ting tar seg opp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...