Gå til innhold

Få Japanphoto til Tromsø!


Anbefalte innlegg

Der nærmer vi oss åpningen....mindre enn 24 timer igjen...butikken er fortsatt et byggeplass...men det er jo fortsatt mange timer til kl 7:00 på morgendagens fredag :-)

 

Og så er vi glad om å kunne melde signering av kontrakt med en "Tromsø-kjendis" som butikksjef:

 

Ole Christian Salomonsen begynner umiddelbart med jobben. Han jobber i 80% stilling for å kunne drive videre som professionelt fotograf ( https://www.arcticlightphoto.no/ ) og Sony ambassadør med de resterende 20%. Perfekt match :-) Men ja, vi skal har Canikon og ALLE de andre også selv om det blir muligens litt tettere bånd til Sony med Ole Chrsitian. Ingen av de andre nye kollegene har bånd til noen leverandør, så det finns masse mer "nøytralt" kompetanse der også ,-)

 

Skal være i butikken hele fredagen fra 07:00 til 23:00, jeg inviterer gjerne til en kaffe til de ildsjelene her fra denne tråden som var utløser til morgendagens (soft-) åpning. "Ekte åpning" skjer senere i år når butikken er perfekt, nå gikk det litt fort i svingen og mye er midlertidig. Gleder meg uansett som en unge :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det blir ikke et Sony butikk, nei. Men tror at det er fair om å opplyse at butikksjefen har et tettere bånd til Sony.

 

Tror det eller ei (jeg vet det er vanskelig å tror siden vi driver butikkene for å tjene penger) , vi har reglene at våre selger skal tenke kundebehov FØRST og margin på solgt produkt som prioritet 2. Prioritet 2 er fortsatt en høy prioritet, men dem som anbefaler kundene et feil produkt pga bedre fortjeneste, den kan tar hatten. Høres ut som marketing snakk, men vi skal tenke langsiktig og ikke short-term salg. Men forstår att det er vanskelig å tro i dagens verden....

 

Vi jobber dessuten med salgskonkurranser på ulike produkt eller produktgrupper som har en hvis effekt selvsagt. Men også her gjelder det samme, dem som anbefaler kundene et feil produkt diskvalifiserer seg for både, deltakelse i konkurransen og jobb i JP....

 

Det er faktisk veldig, veldig lenge side jeg fikk en kundeklage på bordet hvor en kunde klaget om at en av våre selger prøvde å "presse" han/hun til noe produkt kundene ikke ville har...tror det var filter til objektiv (mange trenger ikke, noen har behov) og Supersikkring til Kamera (noen få kunder har ikke nytte av det, for de aller fleste er dette gull vert) som jeg fikk klage på...men der snakker vi noen år tilbake...

 

Sorry, svaret ble litt langt og det skulle ikke blir et "reklame tråd"....tema var Tromsø, ja!

 

Er offline nå og på vei til flyplassen... :-)

Lenke til kommentar

Spesielt hvis du vil ser veldig god utvalg så skal du kanskje kommer noen dager senere....transport fra Oslo tar såååå lenge opp her at en god del av Pro utstyret er forsinka....noe skal kommer i løpet av morgendagen men vi skal ser om vi kan fylle alle 12 kameraskap til morgendagen :-(

 

Nå er det Black Friday i morgen, så jeg tror det blir mange rabattjegere og tiden for en ordentlig fotoprat blir nok sikker veldig begrenset....så det er nesten bra at du ikke har tid i morgen haha....det var selvfølgelig litt sarkastisk.

 

Skal være der på lørdag morgen også, men ikke veldi lenge, flyet går 11:40....

 

Nå skal vi først bygge butikken ferdig, det blir en lang natt...snakkes

Lenke til kommentar

Vi kjører ikke spesielle åpningstilbud siden det er black friday og alle prisene er hel ned i kjelleren uansett. Disse tilbudene finnes i nettbutikken og dem gjelder også i butikkene inkludert Tromsø.

 

Vi kjører dette som "soft opening" siden butikken er allt annet en ferdig. Så kjører vi åpningsfest om en uke eller to...eller forskjyver det til etter jul, det skal vi ser om hvor langt vi kommer.

 

Nå skal det soves i tre timer før vi forbereder oss til å åpne dørene natta :-)

 

Stephan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...