Gå til innhold

Hjelp med CSS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

er det noen som kan ta en titt på css'en på inneholdet på siden som jeg holder på med?

Sjekke formateringen på .post

Jeg får den ikke til å fungere som jeg vill.

Link

Jeg vill att bildene skal väre på venstre side, med 10-20 px mellomrom til en border mellom bildet og teksten som skal väre på höyre siden. Overskriften vil jeg att skal väre rett over borderen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du Firebug til Firefox?

Sjekker du de tre .post-ene dine med Firebug, vil du jo se at de ikke ligger riktig i det hele tatt. Kan jo begynne der. Hvorfor har du 100px margin over og under?

Bildene fikser du slik;

img {
padding: 0 15px 0 0;
border-right: 1px solid #B4B466;
margin: 0 15px 15px 0;
}

Skrevet (endret)
Har du Firebug til Firefox?

Sjekker du de tre .post-ene dine med Firebug, vil du jo se at de ikke ligger riktig i det hele tatt. Kan jo begynne der. Hvorfor har du 100px margin over og under?

Bildene fikser du slik;

img {
padding: 0 15px 0 0;
border-right: 1px solid #B4B466;
margin: 0 15px 15px 0;
}

bruker web developer. har lagt 100px over og under for att jeg skulle se om det endra noe, fordi det skjedde ingenting når jeg gjorde endringer...

Bordern vill jeg skal ligge på teksten, så den har jeg fiksa.. det er mer å få det å se fint ut..

Tittel

Bilde | Tekst

Hvis du ser nå så er det nesten som jeg vil. foruten att den nederste tittelen ligger feil, og lenken til neste side er feil, og att det er for lite space mellom

Endret av Dane
Skrevet (endret)

OK, virker som att jeg nesten har löst det. foruten att jeg ikke klarer å space mellom .post 'ene som jeg vil. Noen som har tips?

Problemet er også att Footeren ikke oppförer seg som jeg vil.

Jeg vill att den alltid skal väre lengst ned på siden, uten scroll når det ikke er innehold nok til å fylle ut siden, og når det er mer innehold så skal den alltid legge seg etter inneholdet.

Nå ligger den inne i inneholdet.

Endret av Dane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...