Gå til innhold

Hva betyr munch/munchies?


WD40

Anbefalte innlegg

Hei, har en heftig diskusjon med en kamerat her og vi kommer ingen vei uten deres hjelp. Det begynte med at han kom med uttalelsen: I has munch. Jeg tolket dette som at han hadde røkt hasj og var sulten. Noe han ikke mente i det hele tatt.

 

Det han mente var at han hadde noe snacks å spise på, noe som jeg mener er feil bruk av ordet. Jeg personlig har ALDRI hørt noen IRL som har brukt ordet munch med noen annen betydning enn at de var påvirket av cannabis og var sultne.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

«Munchies» er som Leeroymonster sier. «Munch» (eng. verb; maule, tygge, jafse (i seg), knaske, gumle på) kan være hva som helst av mellommåltidelig inntak av mer eller mindre matligndende substanser. :p Opprinnelsen er nok denne mathungeren etter inntak av cannabis, men kan like gjerne brukes om lignende tilstander uavhengig av cannabis-inntak.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

munch·i·er, munch·i·est, noun, plural munch·ies.

–adjective Also, munchie. 1. (of food) a. crunchy or chewy.

b. Informal. for snacking: munchy foods like popcorn and cookies.

 

 

–noun 2. munchies, Informal. food suitable or meant for snacking: Munchies were served before dinner.

3. the munchies, Slang. hunger, esp. a craving for sweets or snacks: suffering from the munchies.

 

munch Audio Help [muhnch] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation

–verb (used with object) 1. to chew with steady or vigorous working of the jaws, often audibly.

 

–verb (used without object) 2. to chew steadily or vigorously, often audibly.

 

–noun 3. Informal. a snack.

 

—Verb phrase4. munch out, Slang. to snack esp. extensively or frequently.

Lenke til kommentar
  • 13 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...