Gå til innhold

Age of Conan PVP Helg - oppsummering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

NDA er løftet for PVP helgen, så det finnes mange brukervideoer og reviews å finne der ute.

Har samlet endel opp her: Video fra PVP weekend. Pass også å få med deg den relativt upartiske oppsummeringen (på engelsk): http://www.keenandgraev.com/?p=982

 

En annen oppsummering: http://www.aoc-vanaheim.net/?p=111 (på norsk)

 

Hvis du var i PVP weekend, så del dine erfaringer og meninger her! :)

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ble litt skuffa, synes ikke PvP game modene (eliminate og CTF) de viste fram var særlig engasjerende. de virket ikke som de hadde noe stor strategisk dybde, beste taktikken virket å vere å klynge seg sammen til en stor zerg og bare løpe på.

 

eliminate hadde spesielt store problemer, for vert minutt med ok PvP action var det minst 5 minutter med andre ting som å finne server, vente på andre spillere, vente på at matchen startet, vere død og ikke respawne, jakte ned resterende medlemmer av motstandern sitt lag osv.

 

CTF funket mye bedre, men jeg likte ikke banene så godt. den banen la nesten opp till at man skulle spawn-campe, de andre to banene fikk jeg bare spilt 2 ganger ver siden det var vannskelig å finne folk til de. begge virket mer balanserte en den første, men begge var også lit for store for min smak. spesielt utendørsbanen.

Lenke til kommentar

Eneste jeg likte, var singleplayer delen. Faktisk ikke bare likte, men jeg digget den, og sålangt pisser den på alt annen MMORPG spill jeg har prøvd når det gjelder å ha det fett når man spiller. Bare hvordan man kan lage en figur, og måten man slåss på pisser f.eks på WoW. Ellers gadd jeg såvidt å prøve de PvP greiene, synes ikke det var engasjerende nok.. men ser ut til at dette spillet kan bli bra fordet :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det blir nok en helt annen opplevelse å faktisk gjøre disse PvP-minigame'sa med en sammenkoblet vennegjeng hvor taktikker vil spille en mye større rolle. Rangeringer og slikt er jo også noe som kommer, og da vil det hele bli mye mer alvorlig.

 

Det å joine aleine med en bunch andre folk som har null peil på hvordan de skal spille blir automatisk ganske grautete, og kaos er vell et ord som kan brukes som man jo nå har opplevd i denne PvP-weekenden.

Lenke til kommentar
Det blir nok en helt annen opplevelse å faktisk gjøre disse PvP-minigame'sa med en sammenkoblet vennegjeng hvor taktikker vil spille en mye større rolle. Rangeringer og slikt er jo også noe som kommer, og da vil det hele bli mye mer alvorlig.

 

det argumentet kan man bruke på stort sett vilket som helst online lagspill, men det er ikke noe argument for a ha en uengasjerende public del.

for eksempel har jeg spilt TF2 over hundre timer public og det er nesten like gøy uansett hvor gode de man spiller med er. og mye av de problemene jeg la merke til i AoC denne helgen gjelder i like stor grad for ClanVSclan som i public.

Lenke til kommentar

Tingen er vell kun at jeg sa at det vil bli mye mer engasjerende den dagen du kjemper for noe. Nå så var det verken "hurra" eller "faen" når du tapte eller vant, så da blir det automatisk ganske uengasjerendes for min del hvertfall.

 

Men hvis du fant problemer, så har du jo ingen NDA hengendes over deg så da syns jeg jo du kan fortelle hva som for deg vil tilsi at disse to PvP-minigames spillene blir uengasjerendes for deg selv i Clan vs clan spill, selv om du jo ganske klart ikke har opplevd eller testet dette i et clan vs clan sammenheng.

 

Arena i WoW er vell ganske uengasjerendes hvis du tar en random 4 stk og spiller med dem uten noen form for sammarbeid,taktikk eller noe some helst.

Sleng inn noen flinke venner som snakker i VT så blir det straks noe annet.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Det er jo enda kjedeligere å sette deg ned å se på en pvp film fra wow (uten noen for for effekter eller redigering) når du aldri har spillt spillet før heller.

 

MMO's er nok ikke nødvendigvis de mest underholdene spillene å se på, spesielt når du ikke vet hvordan ting fungerer osv.

Lenke til kommentar
Det er jo enda kjedeligere å sette deg ned å se på en pvp film fra wow (uten noen for for effekter eller redigering) når du aldri har spillt spillet før heller.

 

MMO's er nok ikke nødvendigvis de mest underholdene spillene å se på, spesielt når du ikke vet hvordan ting fungerer osv.

nøyaktig det jeg prøver å forklare folk også. De sier nah.. så ikke så kjempe spennende ut på filmen.. Nei det er ikke kjempe engasjerende å se på en "plain" pvp film fra wow heller, uten musikk eller redigering. Spesielt en gjeng som får tildelt en lv 20 klasse man aldri har prøvd før i et spill man aldri har prøvd før. Er en opplevelse av en helt annen verden når man gjør det selv, i de fleste spill.

 

Alle har sett bosskill vidioer på nettet, ikke akkuratt kjempespennende, hvertfall ikke bosser man ikke har prøvd selv. Men når man sitter der selv og spammer fireball og bossen går ned 5%.. 3%.. 2% osv og adrenalinet pumper da er det noe helt annet. Man får ikke den følelsen av å se en film med andre folk som dreper bossn (hovedsakelig snakk om first kills etc)

Lenke til kommentar

PvP minigames som setter sammen lag automatisk appellerer til ganske mange spillere da, de som feks ikke har tid til guild vs guild i Border Kingdoms eller har venner de kan gruppe med. Så det å bare bli satt sammen med noen som de kan spille med, med en gang de logger inn må jo være veldig befriende. Istedet for å rope lfg eller hva det skal være for å komme seg inn i pvp.

 

Her er enda en pvp helg erfaring: http://www.aoc-vanaheim.net/?p=111

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...