Gå til innhold

sende via canada. Billigre eller dyre


Anbefalte innlegg

hei jeg har tenkt til å bestille en pakke fra enten amazon eller BH photovideo. så lurer jeg bare på om det vil bli billigere for meg viss jeg sende den via tanta mi i canada.

jeg hart planer om å kjøpe en Century fisheye linse, konverter ring, redigerings program og eventulet en ny kamera sekk.

til sammen vil dette bli:

446.85$ for tingene

og

62,75$ i frakt

hos BHphotvideo

(ps: kommer moms i tilleg?)

 

husker ikke helt hva prisen hos Amazon ble men det var litt mindre.

 

er det noen som har gjort dette eller noe lignende før så blir jeg glad for svar.

Endret av erikman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror (merk tror) ikke at det vil bli moms i tillegg hvis du får den sendt til canada.

Altså blir det billigere hvis du får tanten din til å sende til deg som gave med verdi under 1000,-

 

 

Om hun sender det som gave og merker verdien som under 1000kr og det IKKE blir stoppet i tollen, så slipper du moms.

 

Om pakken blir borte eller skadet får du kun igjen den verdien hun har satt på pakken, så all svindel har sine ulemper.

 

Frakt sparer du nok ikke noe på, om ikke tanta di spanderer frakt fra Canada.

Lenke til kommentar

Kan noen bekrefte sikkert om det er avgifter mellom USA og Canada?

 

Har selv mulighet til å få noe shippet fra BHphotovideo til Canada, og så transportere det hjem selv.

 

Er det sales tax? Moms eller noe sånt?

 

Eller betaler man kun prisen på BHpv + frakt?

Endret av Knuty
Lenke til kommentar

I Canada er ståa slik:

 

Goods and Service Tax (GST) is a Value Added Tax introduced in 1991. The rate is currently 5%, and is imposed in addition to provincial sales taxes, except in New Brunswick, Newfoundland and Nova Scotia, where a Harmonized Sales Tax (combined GST and provincial sales tax) is collected.

 

Jeg regner derfor med at du må betale BH pris + frakt + 5%.

Deretter, om varene er verdt over 1000kr, må du betale 25% inn til Norge, av både varene og frakten + et gebyr for innkreving av denne mva'en.

Lenke til kommentar
I Knuty sitt tilfelle så slipper han .mva inn i Norge hvis han har verdier under 6000,- NOK.

 

Om han tar det med selv, så ja, men ikke om tanta hans skal sende det i posten som gave.

 

Det er jeg klar over, men slik jeg tolker posten hans så skal han selv over.Han nevner ikke noe om noen tante i Canada.

Lenke til kommentar
I Knuty sitt tilfelle så slipper han .mva inn i Norge hvis han har verdier under 6000,- NOK.

 

Om han tar det med selv, så ja, men ikke om tanta hans skal sende det i posten som gave.

 

Det er jeg klar over, men slik jeg tolker posten hans så skal han selv over.Han nevner ikke noe om noen tante i Canada.

 

Ah, jeg så ikke at Knuty hadde kapret tråden til Erikman. Var sistnevnte som hadde tante i Canada han ønsket å sende via.

 

Så da har du rett. Erikman må betale Canadisk mva + norsk mva (men kan sannsynligvis få tilbake Canadisk mva på et vis), mens Knuty kun må betale canadisk mva (som han kanske kan få tilbake)

Lenke til kommentar
I Knuty sitt tilfelle så slipper han .mva inn i Norge hvis han har verdier under 6000,- NOK.

 

Om han tar det med selv, så ja, men ikke om tanta hans skal sende det i posten som gave.

 

Det er jeg klar over, men slik jeg tolker posten hans så skal han selv over.Han nevner ikke noe om noen tante i Canada.

 

Ah, jeg så ikke at Knuty hadde kapret tråden til Erikman. Var sistnevnte som hadde tante i Canada han ønsket å sende via.

 

Så da har du rett. Erikman må betale Canadisk mva + norsk mva (men kan sannsynligvis få tilbake Canadisk mva på et vis), mens Knuty kun må betale canadisk mva (som han kanske kan få tilbake)

han vil nok ikke få tilbake canadisk mva. om produktene er kjøpt i usa. men er det stor forskjell på prisen usa vs canada? kan hende det er like greit å kjøpe i canada...

Lenke til kommentar
han vil nok ikke få tilbake canadisk mva. om produktene er kjøpt i usa.

 

Canada har også et tax refund system, så ser ingen grunn til at han ikke skal få tilbake denne.

 

Når man kjøper varer i Canada m/ mva, så kan man få denne tilbake når man tar varen ut av landet, akkurat som i Norge.

 

er ikke spm relatert til at han kjøper i usa, får det sendt til canada og så får tanta til å sende det videre. dersom varene er sendt fra usa til canada, og han henter der eller får det sendt derfra til norge, så vil han ikke kunne få refundert mva, ettersom mva ikke er innbetalt til canada

Lenke til kommentar
han vil nok ikke få tilbake canadisk mva. om produktene er kjøpt i usa.

 

Canada har også et tax refund system, så ser ingen grunn til at han ikke skal få tilbake denne.

 

Når man kjøper varer i Canada m/ mva, så kan man få denne tilbake når man tar varen ut av landet, akkurat som i Norge.

 

er ikke spm relatert til at han kjøper i usa, får det sendt til canada og så får tanta til å sende det videre. dersom varene er sendt fra usa til canada, og han henter der eller får det sendt derfra til norge, så vil han ikke kunne få refundert mva, ettersom mva ikke er innbetalt til canada

 

Er to forskjellige folk som lurer på å få sendt varene til Canada.

 

Når man kjøper et produkt i ett land og får det sendt til et annet, så betaler man vanligvis mva i landet man får det sendt til (for å beskytte handel i dette landet), men ikke i landet det blir sendt fra.

Dermed blir det lagt til 5% mva på varene når de ankommer Canada.

 

Om en i Canada videresender varene som gave til Norge slipper man unna mva i Norge (om verdien er under 1000kr), men får sannsynligvis heller ikke tilbake Canadisk mva.

 

Om man tar med varene ut av Canada selv, så får man sannsynligvis tilbake Canadisk mva og slipper også den norske, om varens verdi er under 6000kr.

Lenke til kommentar
mamma skal over på besøk en gang i nær frem tid så tror kanskje at jeg ber henne ta det med hjem

 

Ps: er amaxon.com billigre enn BH photovideo???? sånn pris messig (på frakt også)

 

Kommer nok an på hva du kjøper.

 

Er ikke verre enn å sjekke nettsidene deres og finne pris på vare og frakt.

Dessuten bør du prøve amazon, ikke amaxon.

Lenke til kommentar

Har funnet en genial side for oss som vurderer kjøp i Canada / USA, og vil ha varen shippet til Canada.

 

Photoprice.ca

 

 

Siden sammenligner priser i ulike webshops (både .us og .ca), legger til frakt og diverse avgifter, og mekker en liste med hvor det blir billigst. :)

 

NB - Totalprisen som står oppført for Canadiske nettbutikker er inkludert Cash-back (for Canon-produkter). Godt mulig andre leverandører har tilsvarende opplegg, i så fall er sikkert det også trukket fra prisen.

Endret av Knuty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...