Gå til innhold

Tips om beste hjemme-pc kjøp 2008


Anbefalte innlegg

Firmaet mitt har ny runde hjemmepc tilbud og jeg vurderer en av disse to stasjonære:

 

 

hjemmepcjj1.png

 

 

Prisen er lik så det jeg lurer på er om hvilken PC har mest stayerevne etter noen år :-)

- FSC Scaleo Pa 2666-31P har ink 19" skjerm, noe jeg har fra før. Kunne evt solgt den.

- HP Pavilion M9267 er uten skjerm, men har fetere skjermkort og rask Raptor HD.

 

Kom med forslag!

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville undersøkt om muligheten til å få med en annen skjerm på fsc'en, synest en 19" 4:3 skjerm blir litt i minste laget, hvertfall for en slik maskin. Ellers er jeg enig i at du bør gå for fsc sitt forslag.

Skjermen følger med uansett, kan ikke bytte den ut. Men jeg kan selge den evt. Jeg har en 19" widescreen skjerm fra før uansett.

 

Men det er mest som media-/stue-pc som jeg har tenkt å bruke denne stasjonære til. Dessverre var det ingen rene mediacenter pc-er i år. Skal bruke PC-en mot en Panasonic TH-42PZ85 Full HD plasma. HDMI er ikke must, DVI adapter går vel. Begge disse stasjonære takler vel 1080P signaler uten problemer?

 

Er det andre ting som bør vurderes mellom FSC Scaleo Pa 2666-31P og HP Pavilion M9267? Hva med CPU og RAM.

Lenke til kommentar
Ville undersøkt om muligheten til å få med en annen skjerm på fsc'en, synest en 19" 4:3 skjerm blir litt i minste laget, hvertfall for en slik maskin. Ellers er jeg enig i at du bør gå for fsc sitt forslag.

Skjermen følger med uansett, kan ikke bytte den ut. Men jeg kan selge den evt. Jeg har en 19" widescreen skjerm fra før uansett.

 

Men det er mest som media-/stue-pc som jeg har tenkt å bruke denne stasjonære til. Dessverre var det ingen rene mediacenter pc-er i år. Skal bruke PC-en mot en Panasonic TH-42PZ85 Full HD plasma. HDMI er ikke must, DVI adapter går vel. Begge disse stasjonære takler vel 1080P signaler uten problemer?

 

Er det andre ting som bør vurderes mellom FSC Scaleo Pa 2666-31P og HP Pavilion M9267? Hva med CPU og RAM.

 

Det ser vel ut som HP'en har raskere CPU ? 2,5GHz core 2 quad

mot FSC's 2,4GHz core 2 quad ?

 

Jeg er langt fra noen ekspert på området så det er godt mulig FSC er en "råere" PC.

 

Har fått et liknende tilbud og jeg lurer på hvordan det er med ledige PCI,PCI 1x og PCI 16x slots.

 

FSC:

1x PCI Express 16x

1x PCI Express 1x

2x PCI

 

HP:

1 PCI-Express 16x

1 PCI and 2 PCI-Express 1x (2 free)

 

Siden det står 2 free så begynner jeg å lure på om det kan stå noe

i de andre PCI slot'ene. Jeg har tenkt å sette inn eget lydkort og

muligens DVB tuner. Har primært tenkt å kjøre musikk software

(Cubase,ProTools eller liknende). Min HP laptop sliter med

å klare alle lydeffekter i "real time".

 

Har egentlig ikke så lyst til å gå for FSC siden jeg har

hatt en FSC lap top som hadde ganske dårlig kvalitet. FSC gir ut DVI mens HP gir

ut HDMI. HDMI kan inneholde lyd - noen som vet om det er lyd via HDMI ?

 

Kan også tenke meg å kjøre HDTV fra PC-en og jeg regner med at begge PC'enes grafikk kort ikke har problemer med HDTV i 1920x1080 opp til 60Hz progressive ?

Der har jo HP'en en fordel siden den er utstyrt med HD-DVD/Blu-ray spiller.

 

Fant noen sider på nett som mente begge prosessorene kunne overklokkes til

ca. 3.5GHz. Må man ha spesielt hovedkort for dette...? ..og vil det

være kjøling nok ?

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...