Gå til innhold

Hvordan lage tyrker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er faktisk så enkelt som:

 

A: Kjøpe tyrker essens.

B: Kjøpe en pakke med tyrkispepper og bare sette dropsene inni flaska med vodka, så lar du flaska stå i et døgn og vips så har du tyrker.

 

Nå vil jeg ikke anbefale deg å blande en hel flaske med vodka til tyrker hvis du ikke har smakt det før. Jeg blir i hvert fall ganske fort kvalm av tyrker.

Lenke til kommentar

Et døgn blir alt for lite.

Jeg lager ofte tyrker, og en pose tyrkerdrops holder greit til 50cl. Hell det oppi`spriten, og la det stå kjørlig 6-7 dager og snu/rist den et par ganger om dagen. Da løser det seg helt opp etter 5-6 dager, og smaken blir perfekt.

Satte 70cl 60% sprit i kjelleren for 2 dager siden for å lage tyrker av det :thumbup:

Og det har man gjort mangt med ganger.

 

Fikk du laget tyrker til lørdagen egentlig?

Lenke til kommentar
Et døgn blir alt for lite.

Jeg lager ofte tyrker, og en pose tyrkerdrops holder greit til 50cl. Hell det oppi`spriten, og la det stå kjørlig 6-7 dager og snu/rist den et par ganger om dagen. Da løser det seg helt opp etter 5-6 dager, og smaken blir perfekt.

Satte 70cl 60% sprit i kjelleren for 2 dager siden for å lage tyrker av det :thumbup:

Og det har man gjort mangt med ganger.

 

Fikk du laget tyrker til lørdagen egentlig?

 

 

nei jeg orket ikke, jeg kjøpte ei flaske sprait og blandet, i tilleg til at jeg hadde cider brus, så blandet det også kjempe godt

Lenke til kommentar

Som sagt ovenfor, blir best om du lar spriten løse opp dropsene på egenhånd, men om man ikke har en uke på seg kan man med fordel smelte dropsene i litt sukkerlage før man kjøler det litt og heller i spriten.

 

Begge metodene funker forøvrig greit for alle former for kokte drops. Man kan få mange gode hjemmelagde spritblandinger på denne måten. Bare pass på at dere ikke bruker trykkformede drops (Knott, fishermans friend etc.), dette blir bare søl.

 

/onkel faust_

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte skal gjøre det så vanskelig :p

 

Hiv dropsene oppi en flaske med vodka og legg flasken i vasken/en bøtte med varmt vann. Da løsner dropsene seg opp etter 1-2timer og så kan man legge flasken i fryseren i etterpå så det blir kaldt.

 

Jeg pleier å hive en pose med drops oppi en 0.7l imsdal flaske og fylle på sprit til det dekker dropsene. Da syns jeg det blir perfekt smak. Ikke finn på å ta oppi vann. Da blir smaken ikke noe god. Minner om den fæle man får kjøpt på polet

Lenke til kommentar

Dere altså.

1. Finn frem ei tomflaske (viktig at denne er "tjukk" nok til at den ikke smelter når den fylles med kokende vann. colaflasker fungerer.)

2. Fyll flaska med en liten pakke tyrkisk pepper.

3. Hell koket vann i flaska, ikke helt opp. Må ha plass til spriten förståss.

4. Hell opp i sprit.

5. Rist flaska helt til dropsene er oppløst.

6. DREKKA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...