Gå til innhold

Aprilfest 2008, - magnus.o - Vår i byen


Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg på hyllesten av bussbildet. Det var spennende. Men jeg likte det siste bildet også.

 

Eitp.

Enig. Du har vært en tur på det tekniske museet på mølleren, ser jeg. En fin bydel der jeg har bodd og trivdes veldig godt i til sammen 3 år over tre forskjellige perioder. Siste gang var bare for noen få måneder før jeg fant meg ny leilighet, og jeg savner fortsatt Møhlenpris litt, selv om jeg egentlig trives litt bedre like utenfor sentrum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og for et fin-vær det ble! Dette er jo fantastisk og utrolig på samme tid. De siste dagene har det vært ufattelig trivelig å tusle rundt i byen og knipse.

 

Man kan si hva man vil om bilde(ne) og komposisjonen av collagen, men jeg synes den var så beskrivende for stemningen og bybildet i går. Jeg er ikke helt fornøyd selv og det bærer i aller høyeste grad preg av hastverksarbeid. Men det var så koselig!!! :-)

Here goes nothing....

Bilde 8:

post-36221-1208348497_thumb.jpg

 

Inspirert av den flotte stemningen tok jeg meg en lang tur rundt i nye deler av byen i dag og tok dette bildet. Jeg har egentlig aldri før fått til ting med vann, så det var en del av dagens mål. Jeg synes det ble helt ok og ser frem til å jobbe mer med dette fremover.

Bilde 9:

post-36221-1208348705_thumb.jpg

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar

Slik som Petteram sa og jeg allerde har vist ble det et vilt bra vær her på Vestlandet. Jeg har brukt enhver anledning til å være ute i solen og det har derfor blitt litt lite bilder.

Tok årets første utepils i dag og her et bilde jeg tok litt over halvveis i prosessen. ;-)

 

EDIT: Tilleggskommentar til "brillebidlet": Jeg så først nå at rammen rundt brilleglasset nermest kamera ikke er i fokus, men at refleksjonene er det. Det gir egentlig en gangse kul effekt... Synes jeg da!

 

Bilde 10:

post-36221-1208806397_thumb.jpg

Mitt første bilde med tittel: Gjennom hennes øyne

Exif:

ISO: 200

Blender: 3,5

Eksponering: 1/100

 

Kommentarer mottas med takk! :thumbup:

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar

Det alternative postkortet ditt er stilig. Men jeg tror ikke det blir en salgssuksess. Folk vil bare ha "god" stemning, og hunder med munnkorg vil nok aldri slå an. Jeg laget en gang to postkort fra samme stedet - et smørbilde og ett av en gammel mann på en skuter i ganske trist vær. Det siste bildet var knalltøft og slo an stemningen på stedet på en prikk. Gjett hvilket som ble solgt og hvilket restopplag jeg fikk tilbake... Jeg gjorde dette til selvkost og ikke for å tjene penger, kjære skatteetat.

 

eitp

Lenke til kommentar

Takk for komentarer!

 

eitp: Jeg har faktisk ikke lagt merke til munnkurven på den ene hunden, men det burde jo helt klart trekkes for det ja! ;-)

Jeg tror kanskje jeg skal se om jeg får til å lage et skikkelig postkort en dag. Har jo masse bilder etter en uke der Bergen har hatt landets beste vær! :p

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar

Kult bilde ja. synd med flare'n i linsa der. Og jeg er enig med pettram med solen ellers.

 

Synes forsøket ditt var kjempe bra. Jeg har ikke klart å få til noe hdr skikkelig enda men jeg har veldig lyst til å få det til. Stå på. Kunne du fått med hva du har brukt av eksponeringer for å få til dette bildet?

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...