Gå til innhold

Aprilfest 2008, - magnus.o - Vår i byen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bruker: Magnus.o

 

Utfordring: Bilder av våren i byen med kun 50mm og AV-modus på kameraet.

 

Deltagernivå: Pingle

 

Utstyr: Canon 20D, Canon 50mm 1.8 II

 

 

Jeg satser på å få tid til å laste opp 3-4 bilder i uka, selv om jeg er i pinglekategorien! :-)

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilde 2:

post-36221-1207322796_thumb.jpg

Exif:

ISO: 100

Blender: 2.8

Lukkertid: 1/125

 

sliter litt med dette bildet. for meg virker det som om det er bakvendt. med det mener jeg at fokuset burde vært i forgrunnen på søplekassa og det som flyter rundt, med personen i bakgrunnen mer diffus. gjerne også lengre lukkertid for å vise bevegelsen bedre.

 

ellers er ideen bra.

 

lykke til videre

Lenke til kommentar

Bilde 4:

post-36221-1207603397_thumb.jpg

I dag har jeg gitt meg selv en liten tilleggsutfordring. Har sett på mange av de flotte bildene her i Aprilfesten, og mange snakker om HDR. Det hørtes jo gøy ut, så her er mitt første forsøk på HDR. Synes ikke det ble noe særlig fett sammenlignet med mange andre jeg har sett her, men det er jo første forsøk!

 

Kom gjerne med tips på hva som kan gjøres bedre mtp HDR og mine bilder ellers!

 

-M-

Lenke til kommentar

Kan likegodt si det med en gang, men bildet er ikke rett. Noe som i dette tilfellet ødelegger ganske mye, siden det er så mange rette linjer som man legger merke til at ikke følger ramme kanten.

Ellers ser jeg ikke så veldig godt at dette faktisk er HDR, hvis du ikke hadde sagt noe så tror jeg ikke at jeg hadde sett det. (jeg vet ikke engang hvordan man gjør det, så gratulerer med en start ihvertfall)

 

Hvis man ser bortifra dette, så syntes du har fått til et helt greit bilde. Mange spennende teksturer og overflater som kommer sammen her, både fra naturen og fra menneskene. Fargevalget kan jeg heller ikke klage på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...