Gå til innhold

Småproblemer med WD Passport 2.5" 320GB


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Kjøpte for en måned siden en Western Digital Passport 320GB 2.5" ekstern harddisk.

USB kabelen som fulgte med var vel i lengden av kanskje 25cm og med andre ord ganske kort.

Kjøpte 2M av samme kabel med tror det kanskje kan være det at den ikke får nok med strøm siden jeg prøver å kjøre en film i fra den så høres det ut som disken starter og slår seg av om hverandre på få sekunders interval.

Noen som har erfaring at med at for lang USB mini (5pin) kabel at den ikke kan levere nok strøm til den ?

Bruker den stort sett på en Laptop og innplugget AC adapter til laptopen.

 

 

 

Mvh Chief_R-W :)

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den fungerer med den korte kablen, så er det iværtfall ikke noe galt med disken.

 

Har du forsøkt den lange kablen i en annen maskin?

 

 

Hei.

 

 

Kjøpte for en måned siden en Western Digital Passport 320GB 2.5" ekstern harddisk.

USB kabelen som fulgte med var vel i lengden av kanskje 25cm og med andre ord ganske kort.

Kjøpte 2M av samme kabel med tror det kanskje kan være det at den ikke får nok med strøm siden jeg prøver å kjøre en film i fra den så høres det ut som disken starter og slår seg av om hverandre på få sekunders interval.

Noen som har erfaring at med at for lang USB mini (5pin) kabel at den ikke kan levere nok strøm til den ?

Bruker den stort sett på en Laptop og innplugget AC adapter til laptopen.

 

 

 

Mvh Chief_R-W :)

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke testet enda. Så kunne være pcen også. Sist jeg prøvde så virket det fint med 25cm kabelen så kan nesten tyde på at det kan være årsaken. For jeg så også en nettbutikk som solgte 2xUSB forgrenet til 1x5pin sånn at du bruker 2xUSB for å mate disken for å oppnå nok strøm , men hvor mange meter den var husker jeg ikke. Men skal forsøke på min stasjonære igjen med 2meter kabelen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...