Gå til innhold

Logitech Squeezebox Duet - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345983

 

Heisann, titta litt rundt på komplett og fant denne snasne saken. Falt helt pladask.

Noen som har noen erfaringer med denne greia? Er den verdt prisen?

 

Jeg har den. Fjernkontollen er i svart pianolakk så den tiltrekker seg en del fingermerker. Jeg har ca 7000 sanger lagret på en nettverks disk (NAS). Det fungerer greit å navigere gjennom artistene. Den har også egen søkefunksjon.

Rulle hjulet synest jeg er litt for følsomt, men det er nok bare en vanesak. Det finnes også en egen radio funksjon men den har jeg ikke teste så grundig enda. Har du cover til albumene dine dukker disse opp på displayet.

 

En fremtidig oppdatering av firmwaren vil også la deg bruke den med headsett.

 

Jeg anbefaler den på det sterkeste og lyden er kjempegod. Årets gadget?

Endret av superrune2
Lenke til kommentar

Jeg kommer definitivt til å implementere en Duet i anlegget etter hvert, genial liten sak! På lang sikt er planen bygge en nær til lydløs server som kan stå i et annet rom en anlegget for å få et totalt lydløst oppsett. I kombinasjon med en Squeezbox Duet er jeg da på lang vei i mål med anlegget mitt (før oppgraderingsspøkelse kommer på besøk igjen såklart :wee:).

 

Dingz.no har en god videogjennomgang av Duet i god kvalitet. Vel verdt å få med seg.

Lenke til kommentar
Fordelen med Logitech Squeezbox Duet vs vanlig Squeezbox, er kun at den er formet som fjernkontroll og kan vise albumcover?

 

Ja, for hvermannsen.

 

Ut over dette så har ikke Receiveren IRblaster utgang og kan ikke brukes med standard IR fjernkontroll. Den inneholder også en annen DAC, men eg er litt usikker på om den nye er bedre eller dårligere.

 

Squeezebox er absolutt årets gadget. Både i år og tidligere år ;)

 

Har flere Squeezeboxer men mangler den nye fjernkontrollen(sikle).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Investerte i en Squeezebox duet for noen uker siden, og må si meg fornøyd med kjøpet. Det eneste jeg savner er en mer utfyllende bruksanvisning. Fjernkontrollen er heller ikke en av de letteste å manøvrere seg frem med. Navigasjonshjulet kan ikke sammenlignes med f.eks Ipod sitt, da Ipod helt klart har et bedre patent. Skulle også likt å ha som alternativ å slippe å bruke fjernkontrollen, og bare spille av musikken via Winamp, men dette går ikke an hvis jeg har forstått rett?

 

Noen der ute som er litt flinkere enn meg på dette området?

Endret av Darkane
Lenke til kommentar
Investerte i en Squeezebox duet for noen uker siden, og må si meg fornøyd med kjøpet. Det eneste jeg savner er en mer utfyllende bruksanvisning. Fjernkontrollen er heller ikke en av de letteste å manøvrere seg frem med. Navigasjonshjulet kan ikke sammenlignes med f.eks Ipod sitt, da Ipod helt klart har et bedre patent. Skulle også likt å ha som alternativ å slippe å bruke fjernkontrollen, og bare spille av musikken via Winamp, men dette går ikke an hvis jeg har forstått rett?

 

Noen der ute som er litt flinkere enn meg på dette området?

 

Prøvd web grensesnittet til SqueezeCenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...