Gå til innhold

Hvilken chips er best og dårligst?


Deem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har smakt mye rart av chips, men når jeg handler selv blir det mye de samme to pakkene man går for. Klassikere, begge to, som holder jevnt god kvalitet og som rett og slett smaker utrolig bra.

 

Maarud Salt og Pepper. Maarud Paprika når det er på tide med forandring.

 

Kim's Salt og Pepper variant har det med å smake litt tamt, og den er ofte ikke sprø nok. Pringles er godt til tider, men det er vel strengt tatt ikke chips, det er sprøstekt potetmos. Alle de såkalte gourmetchipsene, stekt i olivenoljer, ekstra sprø, sære krydderier, alt det der blir bare en øvelse i snobberi for min del.

 

 

En annen liten bit med visdom jeg har fått med meg... Chipsprodusenter har tydeligvis en annen mening av sprø enn jeg har. Supersprø chips er vanligvis ikke sprø i det hele tatt, den er bare hard. For meg betyr sprø at det knekker lett, at det heller brister enn å bøye seg, og at det som regel ikke tåler større påkjenninger. Ekstra sprø chips kan man jo bruke til veidekke om man går tom for grus...

Lenke til kommentar

-Sørlandschips, helst den med chili og lime, lenge siden jeg har sett den :( creme fraiche-greia er for sur.

-Kims naturchips med noe osteopplegg om jeg ikke husker feil

-Maarud ost og løk

-Sombreros (teller kanskje ikke som chips?)

 

Ost er tydeligvis greia for meg. Smakte chips med blåmuggost i Egypt en gang... Fysj og æsj

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...