Gå til innhold

X-Box360 VS Playstation 3


Metou

Anbefalte innlegg

Hei til alle medlemmer. Er ny medlem her på Gamer.no, men her vært innom nettsiden flere ganger.

 

Ble 18år i dag og har noen penger til overs. Først tenkte jeg X-Box360 pågrunn av prisen og kritiken, men etter å ha sett de nye spillene til Ps3, som f.eks. God of War III, Grand Turismo 5 som bare kommer på Ps3 er jeg blitt nødt til å tenke meg om. Hvis det kommer flere bra spill som dette føler jeg et tap å kjøpe X-box360... Og etter hva jeg har hørt er grafikken på 360 minst like bra som hos Ps3, men dette er rykter;)

 

X-Box360 til 2000kr eller den eligante Playstation 3 til 3500kr? :)

 

Er takknemlig for alle svar.

 

Mvh Bruker Metou:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette kommer til å utvikle seg til en forrykende fanboydebatt som vanlig.

Det virker som du er mest begeistret over PS3 og da sier jeg; kjøp PS3 ;) Selv liker jeg 360 bedre pågrunn av visse titler og bedre onlie-muligheter. Dette er helt smak og behag, og begge maskiner har gode og dårlige sider :)

Lenke til kommentar

Jeg er selv veldig fornøyd med xbox 360`en min. Det er jeg, fordi jeg synes den har veldig mange gode spill, og ikke minst på grunn av xbox live. Jeg tviler sterkt på at vi vil se noen stor forskjell på grafikken mellom 360 og ps3, men i de fleste tilfeller har 360 likevel noe bedre grafikk i de spillene som kommer til begge.

 

Jeg er også overbevist om at GTA IV vil bli helt konge på 360, takket være de to eksklusive tilleggspakkene. Om jeg skulle ha valgt igjen ville jeg fortsatt ha gått for xbox:-)

Endret av Pazleet
Lenke til kommentar

Nå har det jo kommet flere artikler om hvilken som har best grafikk, og noen mener de nyeste spilla er best på PS3. Ikke vet jeg. Det går jo begge veier. Noen mener X360 og noen mener PS3. Jeg er ikke noen fanboy heller.

 

Xbox 360 har jo også mange bra ekslusiver, både som er kommet og som kommer i år.

 

Tipper tråden snart blir stengt, da.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Gears of War er hovedsaklig grunnen til at jeg vil anbefale deg en 360. Prøv det hos en venn (jeg nekter å tro at du ikke kjenner noen med GeOW! :p ) og se om du liker det. Jeg er veldig sikker på at det vil falle i smak hvis du liker skytespill. :)

 

Mass Effect, BioShock, Halo 3 og Call of Duty 4 er også kjempespill som alle fungerer med den glimrende Xbox Live tjenesten, både med DLC og onlinespilling. Kan ikke anbefales nok. :)

Lenke til kommentar

Du må nesten bare kikke igjennom spilla og velge.

Ps har GT,MGS,GoW osv, Xbox har mass effect,bioshock,LD osv osv..

 

Liker du PS kontrollen eller xbox kontrollen best ? villig til å betale en liten sum i året for online på xbox ?

Prisen mellom de 2 er like... PS har blu-ray spiller,innebygd trådløs, gratis online,lader til kontroll osv..må nesten spørre deg selv om du trenger de ekstra tinga der som gjør at egentlig Playstation er billigere/lik pris enn enhver xbox.

 

Ps har per dags dato ikke (xmb det heter ?) som er en grei ting for mange (jeg skjønner ikke hypen rundt det, men er kanskje noe for deg).

 

osv osv.... Blir bare subjektive meninger rundt slike spm, så du må nok bare lese igjennom hva som er på hver konsoll og bestemme deg.. begge 2 er knallgode konsoller ihvertfall, så det finnes vel ikke noe "feil" valg.

 

 

Er glad jeg selv har begge, så jeg får nytet alle god spilla osv.. =)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Flere som har behov for å booste frem sin konsoll = )

 

han har jo ikke behov for en slike subjektive innlegg = )

Bare info om hva konsollene har og så må han bestemme seg for hva han liker best selv.

 

spillene er subjektivt, online delen er subjektivt, kontrollene er subjektivt osv osv...

 

kunne jo sagt tilbake at jeg liker online på PS bedre, liker PS kontrollen bedre, liker hittils av spill som har kommet, de på xbox bedre osv

 

Blir jo bare teit...

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
X-Box360 til 2000kr eller den eligante Playstation 3 til 3500kr? :)

 

Hvis du vil betale 1500 kr for design... hehe :)

Velkommen til forumet forresten

 

Tror uansett at de fleste er enige om at xbox live er bedre enn online-mulighetene til ps3, men hvis du vil ha GT og MGS, gå for PS3. Som mange andre sier, ta den konsollen du liker spillene på. Ytelsesmessig er de ganske identiske

Lenke til kommentar

500 kr live, 700 kr trådløs, 2000 maskin x360.

 

det blir 3200 til sammen, og ps3 har alle de tingene inkludert + blu ray spiller (som koster jo 3000 minst som standalone) og da koster ps3 3500.. jeg sier bare at jeg trenger de tingene eg skrev med xboxen, så for meg var det lett å kjøpe en ps3 først, selvom jeg nå har begge konsollene mest pga. live siden jeg måtte spille fifa online uten problemer :p hehe, så er det også bra spill til 360 som ps3 ikke har som mass effect, bioshock, crackdown, gears of war (2 som kommer i novenber og). men så er det også gode eksklusive spill til ps3 som GT, god of war, og ikke minst metal gear solid! men ps3 er maskinen jeg må ha rett og slett pga. alt inkludert + blu ray som du angrer ikke på hvis du har HDTV selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Gears of War er hovedsaklig grunnen til at jeg vil anbefale deg en 360.

 

Jeg vil si grunnen til å kjøpe 360 må være Mass Effect. Et mye bedre spill enn Gears (IMO).

 

Mass Effect er RPG, og GeOW er TPS, så det blir vel til hva han liker best... Hardcore genial action hvor man sukker av nytelse bare man søker dekning bak en vegg, eller et avansert og dypt dialogsystem hvor man er med på forme sin egen karakter. Begge spill er sikkert strålende, men GeOW er absolutt en meget god grunn til å kjøpe 360, og det er nok Mass Effect også

(nå skal det sies at jeg ikke har spilt Mass Effect, så hvorfor jeg sammenligner dem vet jeg faktisk ikke)

Lenke til kommentar

Skulle kansje posta emnet på felles?

 

 

Legger til hva jeg syntes er + og - med konsollene.

 

XBOX360:

- Bråker mer.

- Tåler ikke så mye(RROD).

- Må betale for online.

- Må kjøpe mye ekstrautstyr.

 

+ Mye bedre online.

+ Billigere konsoll.

+ Noen flotte titler.

+ Bedre ladetid på kontroll.

 

PS3:

 

- Dårligere online enn 360

- Ikke fullt så mange brae spill , men kommer seg

- Støver mer :!:

 

+ Gratis Online

+ Innebygd Blu-ray spiller

+ Bråker mindre

+ Mye ekstrautstyr inkl.

+ Åsså noen flotte titler.

 

Er vel mer å legge på begge både + og - men jeg tok noen på rappen.

Jeg høres vel ut som en ps3 fan ved + og - men jeg står nok ganske likt. :p

 

Er sikkert mer å legge til i listen.

Endret av PeaceOwner
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...