Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp mot tannlegeskrekk?


Snublefot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mulig jeg har sprøyteskrekk, men i så fall er det bare i munnen. Tar faste sprøyter og har tatt det hele livet ellers på kroppen. Men muligheten for at jeg må ta en sprøyte i munnen igjen bare skremmer meg noe enormt. Er bare redd tannlegen ikke vil ta meg seriøst vist jeg faktisk sier at jeg er redd, og bare fyre på.

Lenke til kommentar
Er mulig jeg har sprøyteskrekk, men i så fall er det bare i munnen. Tar faste sprøyter og har tatt det hele livet ellers på kroppen. Men muligheten for at jeg må ta en sprøyte i munnen igjen bare skremmer meg noe enormt. Er bare redd tannlegen ikke vil ta meg seriøst vist jeg faktisk sier at jeg er redd, og bare fyre på.

 

Sprøyteskrekk i munnen er veldig forståelig, for du har ingen kontroll over hva tannlegen gjør når han setter ei sprøyte i munnen. Et tips kan være å ikke se på sprøyta før tannlegen setter bedøvelse, eller det stikk motsatte, nemlig å studere sprøyta og se at det jo tross alt ikke er så ille.

Lenke til kommentar

Tror jeg bare har bestemt meg for å bestille en time i nærmeste framtid, og så bare si klart i fra om at jeg har sprøyteskrekk når det gjelder munnen. Så lenge de gjør dette rolig, og forteller meg hva som vil skje så klarer jeg meg. Det er bare denne følelsen av å bli overfalt og at "de vet best" holdningen jeg ikke er helt keen på. Men så kan jeg ikke unngå å gå til tannlegen til jeg dør heller.

 

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...