Gå til innhold

Oppgradering av min gamle pc


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å oppgradere pcen min nå i løpet av neste uke, Den skal brukes til mye gaming, spille av hd filmer og generell windows bruk. Jeg har en kabinett og en 500w psu men er usikker på om psuen holder? Hardiskene oppgraderte jeg for under et år siden.

Det jeg egentlig trenger er skjermkort, cpu, ram, hovedkort og muligens en psu(hvis ikke min gamle holder..)

 

Jeg lagde et oppsett her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68533

 

Noen forslag til hva som burde endres? Ram har jeg ikke lagt til ennå

 

Tenkte jeg skulle bruke 7000, maks 10000 :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om psu-en din er nok.

 

Jeg ville ikke ha kjøpt et overklokka skjerkort fra fabrikken. Heller satsa på en 8800 gt som er mye billigere. Den lille ekstra ytelsen som et gts kort gir er ikke verdt 500 kroner. Brukt evt de 500 kronene som blir til overs da på en ny psu om den du har ikke er nok.

 

Ellers ser resten greit ut.

 

Hvor mye ram skal du ha da?

 

2 eller 4 GB?

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om psu-en din er nok.

 

Jeg ville ikke ha kjøpt et overklokka skjerkort fra fabrikken. Heller satsa på en 8800 gt som er mye billigere. Den lille ekstra ytelsen som et gts kort gir er ikke verdt 500 kroner. Brukt evt de 500 kronene som blir til overs da på en ny psu om den du har ikke er nok.

 

Ellers ser resten greit ut.

 

Hvor mye ram skal du ha da?

 

2 eller 4 GB?

 

tenkte jeg skulle ha 4gb ram! ;-)

Lenke til kommentar

jeg vil for alt i verden anbefale et p35-hovedkort. det jeg har er jeg veldig fornøyd med, koster bare 800kr i tillegg.

den cpu'en er litt overpriset egentlig. ville anbefalt en e6850 istedet, eller e8400 hvis du gidder å vente til de er på lager. de er bedre og billigere.

 

strømforsyning på 500w skulle holde i massevis. min 500watter holder liv i PC-en min, og den har en 3870x2 som er veldig gla i strøm.

Lenke til kommentar

gratulerer, her har du et system som kan klokkes veldig laaangt (hvis du finner samarbeidsvillig ram) og som jeg liker veldig godt

 

hørt gode rykter om mushkin-rammen de selger på netshop. der har de 4gb 8000ram i redline-serien til 795kr. den går standard på 1000mhz, og ryktene sier at de går ganske langt til den prisen

 

ellers, hvis du vil spare litt penger kan du gå for et p35hovedkort istedetfor x38.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...