Gå til innhold

Nextgentel opplever problemer med enkelte sider


Anbefalte innlegg

Driftsmeldinger

 

Våre kunder kan oppleve problemer med å nå et lite antall nettsteder, hovedsakelig i utlandet. Problemet er utenfor NextGenTels kontroll. Det arbeides med å løse problemet

18.03.2008

 

Hvis problemer er utenfor deres kontroll hvorfor opplever ikke andre dette problemet og er det noen som vet noe mer om hva som skaper problemene , er lei av at flere sider jeg bruker ikke virker .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke deres feil, for en gangs skyld. Congent utpresser TeliaSonera (som eier nextgentel) for penger, TS gidder ikke så Congent brøt linja med dem. Ja, Congent er en av de større aktørene i det amerikanske markedet, og ja, de har gjort dette før. Inntil nå har jeg ikke klart å komme inn på 1up.com sidene pga meheene hos Congent (takk for proxy.org lenken).

 

Originaltråd på Evil Avatar: http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=46616

 

Her er meldingen TS har sendt til sine kunder:

Dear Customer,

We would like to give you the following information:

Cogent has decided not to exchange traffic directly with TeliaSonera’s AS 1299 or indirectly with AS 1299 through a third-party provider. As a result, Cogent has partitioned the Internet and disrupted the flow of traffic between Cogent and TeliaSonera customers.

While this has a negative impact on some users of the Internet, this effect is the result of Cogent’s decision and is unfortunately beyond TeliaSonera’s control. Until Cogent rectifies this situation, TeliaSonera customers experiencing any difficulty reaching Cogent’s network can continue to purchase IP Transit from TeliaSonera along with another Tier 1 provider. This will fix the immediate problem and ensure optimal connectivity going forward.

We sincerely apologise for the inconvenience caused…

If you have further concerns, please address your commercial contact at TeliaSonera

 

The Telia-Cogent Spat Could Ruin the Web For Many (gigaom.com)

 

Amerikansk operatör stoppar Telia (idg.se)

 

EDIT: Noen som vet om en ISP bortsett fra Telehor som ikke er koble til TS?

Endret av Pimpmeister
Lenke til kommentar

Sliter selv. Har ringt NGT Support som mente de hadde startet feilsøking 2 dager etter dette oppstod, og mente det skulle være løst forrige tirsdag.

 

Auctiva.com er utilgjengelig (forumet virker, uten bilder). Flere er avhengig av denne for nettauksjonssalg. Foreløpig bruker jeg Telenor Mobil HSPDA oppkopling for å gjøre unna salgene mine.

 

ExcaliberPC.com er utilgjengelig. Kjedelig for de som skal bestille billig Drobo...

Lenke til kommentar

det er bare så synd at den driftmeldingen er feil det er langt fra et lite antall sider som man ikke kommer fram til , og totalt sett funker nettet treige mot enkelte sider da det trafikken sendes "omveier"

 

gaming er og ikke fult så bra som det bør være , avhengig av server plasseringer vil jeg tro .

 

dette burde fikses asap , eller så kommer jeg til og bytte levrandør til et selskap som kan tilby meg hele internett ikke bare deler .

 

strengt tatt er vell dette et kotaktbrudd fra ngt sin side .

Lenke til kommentar
strengt tatt er vell dette et kotaktbrudd fra ngt sin side .

 

Hvorfor det? Det er jo ikke NGT som har stengt tilgangen til disse sidene/serverne. Og det er vel ikke så mye NGT får gjort med det heller, siden ansvaret sannsynligvis ligger hos TeliaSonera og/eller Congent.

 

 

Pantera

 

 

ngt burde leie inn nett fra en annen leverandør , jeg leier en tilkobling til internet , ikke deler av det , dermed ligger ansvaret hos ngt

 

det er ikke midt problem et deres levrandør ikke kan levere , Ngt burde etter 2-3 dager ha stablet en midlertidig avtale med telenor eller tilsvarende på bena , sånn at deres kunder ikke ble berørt av problemet til morselskapet .

 

men som som vanlig kommer man vell ikke så langt med klager som dette store firma gjør jo bare det som passer de best ikke hva kundene ønsker

Lenke til kommentar

Æsj, jeg håpet det var noe jeg kunne fikse :/

 

Merket plutselig at iTunes ikke oppdaterte ziff davis podcastene (1up, gfw, retronauts osv) så jeg skulle hente dem manuelt når det viste seg at jeg ikke kommer inn på 1up i det hele tatt. Da må jeg finne meg noe annet å høre på på vei til jobb.

 

Jeg er enig i at Nextgentel har ansvaret ovenfor oss, og foreslår at alle som har problemer sender dem en klage for å vise at vi er påvirket av dette.

Lenke til kommentar

Dette er sinnsykt plagsomt når man surfer rundt på nettet, mange sider laster i opptil et minutt, for deretter å vise "Siden kan ikke vises".. ganske mange sider det gjelder og.. uholdbart.

 

Hvis NextGenTull (høhø) ikke klarer å skaffe en ny avtale i løpet av noen uker nå, må jeg se meg om etter en ny ISP. :mad:

Lenke til kommentar
Man kommer inn på 1up gjenom proxy. F.eks www.hidemyass.com, www.proxy.org, eller søk på free proxy på google. (Det finnes 10000-vis av proxysider).

 

Selv da klarer man ikke å laste ned podcastene manuelt, og det er ikke akkurat enkelt å finne mirrors som tilbyr dem (umulig, hvis ikke noen her gidder å hoste). Jimmith, jeg føler deg bro, siste jeg har er GFW fra 12/03/2007.

Lenke til kommentar
Selv da klarer man ikke å laste ned podcastene manuelt, og det er ikke akkurat enkelt å finne mirrors som tilbyr dem (umulig, hvis ikke noen her gidder å hoste). Jimmith, jeg føler deg bro, siste jeg har er GFW fra 12/03/2007.

 

Det er den siste jeg har også. Har ikke fått noe svar fra ngt heller, jeg får prøve å ringe dem i morgen hvis de ikke svarer på mailen.

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...