Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

: Peugeot 206 : Hard gir, feil med ratt & vannet i radiatoren blir tom fort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har noen problemer med bilen, Peugeot 206. Bilen har vært i en liten ulykke, da noen kjørte inn i bilen bak.

 

 

- Når jeg skal sette bilen i gir, så må jeg presse litt før den sitter. Den er ikke like lett som før.

 

- Radiator vannet blir fort tomt, jeg fant ikke noen tegn til lekkasje, men kan det være et lite høl? kan man få kjøpt en flakse som man heller i radiatoren som tetter igjen småe hull? Hva heter det?

 

- Når man svinger med bilen så pleier rattet å svinge tilbake automatisk, men bilen gjør ikke det nå lenger, så jeg må svinge tilbake selv og det er ganske irriterende.

 

 

Kan du hjelpe meg? Hadde vært takknemlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig skjeve overføringsstag på girkassen, hvis det kom plutselig.

 

Mulig defekt toppakning, siden ingen ytre lekkasjer?

Men for å tette igjen små hull, så kan du bruke "Bars leak stopper."

 

Høres ut som at et styrestag har fått seg en liten smell.

Lenke til kommentar

Den smellen må ha vært hard siden den har blitt sånn på styringen. Den blir sånn når du forandrer på castervinkelen i forstillingen. Du må ha fått bøyd fjærbeina bakover. Da vil du miste selvoppretting av bilen. Dette er heller ikke justerbart på peugeot. Kan jo være at det klyper i tannstanga, men det tror jeg ikke.

 

Høres ut som om kræsjen har forplanta seg godt framover i og med at du sliter med giret og forstillingen etter det.

 

Har du fått takst på skaden?? Mulig det bare er og kaste hele bilen.

 

Har sett biler bli kondomnert etter en smell bak som ikke ser ille ut i det hele tatt. Du kroker karroseriet hele veien og ingenting stemmer etterpå. Mange som tror at det bare er f.eks hengerfeste som har blitt litt bøyd opp, men egetlig er hele ramma skeiv og alt er galt.

Lenke til kommentar
Den smellen må ha vært hard siden den har blitt sånn på styringen. Den blir sånn når du forandrer på castervinkelen i forstillingen. Du må ha fått bøyd fjærbeina bakover. Da vil du miste selvoppretting av bilen. Dette er heller ikke justerbart på peugeot. Kan jo være at det klyper i tannstanga, men det tror jeg ikke.

 

Høres ut som om kræsjen har forplanta seg godt framover i og med at du sliter med giret og forstillingen etter det.

 

Har du fått takst på skaden?? Mulig det bare er og kaste hele bilen.

 

Har sett biler bli kondomnert etter en smell bak som ikke ser ille ut i det hele tatt. Du kroker karroseriet hele veien og ingenting stemmer etterpå. Mange som tror at det bare er f.eks hengerfeste som har blitt litt bøyd opp, men egetlig er hele ramma skeiv og alt er galt.

 

 

Bilen skal kanskje selges... ingen skader på karosseriet, ved å se på den kan man ikke se at den har vært i en ulykke.

 

Det er ikke min bil, så vet ikke noe om han har fått takst på den. Jeg skal bare fikse eksosanlegget som sprakk tvers over, ville bare være litt snill og hjelpe med resten av problemene, men tror det er best at et verksted fikser det.

 

TAKK For svar :)

 

Jeg synes det høres ut som om denne 206en må en tur på verksted. Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøre så mye med den....

 

Du har nok rett i det der :) Takk for svar

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...