Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Service på passat 01 mod.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg har ein Volkswagen Passat 1,6 01 mod.

Bilen har vore langkjørt og har komplett servicehefte fram til 237000km, da det var registerreimbytte.

 

Sidan den gongen så har bilen vore innom kun ordinære olje og filterskift kvar 15000km.

Bilen var eu-godkjent august 07.

 

Per idag så har bilen gått 270000km.

 

Eg lurar da på om bilen snart burde ha ein storservice?

Bremseskivene framme har mellom 1-2 mm slitekant, er det da på tide å bytte dei?

Er det ellers andre faste slitedelar og liknande som det er vanleg å bytte ved ein såpass høg kilometerstand?

 

 

Eg er takknemmeleg for råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville anbefalt deg og tatt en stor service ja og fått sjekka hele bilen.

 

Tja, hva som ryker når bilen har gått 270 000km er jeg ikke sikker på. Kan være mye rart eller bilen er strøken! Kommer helt ann på kjørestilen din. Ta servicen så du får oversikt over feil. Etterpå legger du evt. lista ut her så får du hjelp med hva du kan gjøre selv så sparer du en del penger. Den var jo eu godkjent i august så det kan vel ikke være så ille. Du burde uansett få byttet div filter og ta en litt grundigere titt enn eu kontroll.

 

Du kan jo ta store deler av servicen selv også hvis du er litt nevenyttig. Jeg ville uansett satt den på verksted så du får riktig vurdering av feil med en gang. Vurdering av feil over nett er ikke lett og man får 10 forskjellige svar.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det nokon som kan antyde kor mykje det vil koste å ta ein totalservice i henhold til serviceheftet på denne bilen? Som da omfattar mellom anna olje og filterskift, bytte av bremseveske, full sjekk av motor inkl. justeringar og bilen forøvrig.

 

Vil det verte meir enn eit 5-6000kr på ein vanleg bilverkstad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...