Gå til innhold

Hval er et pattedyr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en test av AV programmer, og som du sikkert ser er avast på bunnen, mens AVG er et par hakk høyere:

 

Over a period of time it's possible to tabulate how often individual AV products receive the VB100 award. Here are the results for some major AV products from 2003 onwards:

Nod32 10/10 100%

Norton 9/9 100%

F-Secure 9/9 100%

Trend 8/8 100%

Kaspersky 9/11 82%

McAfee 8/10 80%

AVG 6/8 75%

Norman 7/10 70%

F-Prot 6/9 67%

Avast 6/9 67%

Lenke til kommentar
Her er en test av AV programmer, og som du sikkert ser er avast på bunnen, mens AVG er et par hakk høyere:

 

Over a period of time it's possible to tabulate how often individual AV products receive the VB100 award. Here are the results for some major AV products from 2003 onwards:

Nod32 10/10 100%

Norton 9/9 100%

F-Secure 9/9 100%

Trend 8/8 100%

Kaspersky 9/11 82%

McAfee 8/10 80%

AVG 6/8 75%

Norman 7/10 70%

F-Prot 6/9 67%

Avast 6/9 67%

 

Dette er vel ikke nok grunnlag til å si at AVG er bedre enn Avast. Her er grunnlaget for lite, og resultatene ligger for nære hverandre til at det er holdbart rent statistisk/matematisk...

Lenke til kommentar

Hehe... Skummet gjennom den såkalte "testen":

 

At first take this is not comforting news for users of the free Avast and AVG products nor indeed for any user of the lower ranked products. More so when you consider that we are talking about the ability of these products to detect viruses and worms that were in mass circulation at the time of the tests.

 

However the results are deceptive.

 

First a product "fails" the monthly VB100 test if doesn't detect every single trojan in the test set of 100 trojans. A product that gets 99 right out of 100 is flunked. That's tough.

 

It's not only tough, it's misleading. It suggests that products are capable of detecting 100% of viruses. This is simply not true; no product can detect all malware.

 

Dette er hentet fra samme avsnitt som "tallmaterialet" ditt. Det ser ut som om det er tynnere enn jeg først antok... I teorien kan AVG ha scoret 100/100 på 6 tester, og 99/100 på 2 tester... Og Avast kan ha scoret 100/100 på 6 tester, og 99/100 på 3 tester. Med andre ord kan ett enkelt virus/trojaner/malware være eneste forskjellen mellom de to.

 

Hadde Avast hatt 100/100 i en av de testene den ikke har det, ville den i stede hatt 7/9=78%, og ranket som nr. 7, og AVG hadde da blitt nr. 8...

Endret av muffe
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har prøvd begge.

Avast taklet ikke Æ, Ø, Å i den norske utgaven i den versjonen jeg prøvde ihvertfall så menyene hadde endel rare tegn innimellom.

Man må også registrere seg etter 60 dager, noe man slipper med avg.

AVG på sin side har hatt mange false positives, eller ihvertfall antar jeg det er det.

Har bl.a rapportert at innstallasjonsfilen til en av de siste winamp versjonene var et virus, noe det IKKE var.

AVG rapporterer også ofte om at det er virus i opera cashe eller noe sånn, noe som er rart siden opera ikke skulle slippe gjennom virus "kun ved å være på sider" som de selv sier.

Bruker selv AVG sammen med threatfire, comodo firewall og spysweeper.

Etter at jeg la inn spysweeper har den reagert raskest og varslet om at jeg er "i ferd med å gå inn på en side som kan skade maskinen" og da kan jeg velge å la være.

Vet ikke om spysweeper reagerer raskest fordi den er best eller fordi den sjekker ting først hvis det er noen rekkefølge ting blir sjekket i.

Ved juletider delte jo også avg ut professional versjonen gratis...

 

Tror egentlig det er hipp som happ hva man velger av de to, litt smak og behag.

Lenke til kommentar

Avast er i følge meg helt klart best. Jeg bruke AVG i starten og var fornøyd med det, men den fjerna ikke noen viktige virus etter min mening. Etter hvert hørte jeg om avast og prøvde det. Det fjerna visrus rett etter en avg scan og har hatt mye færre virus siden jeg starta med avast.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dere andre mener, men jeg mener Avast er best. jeg har hat både Avast og AVG, jeg har ikke får 1 virus på 3 og et halvt åt som ikke ble fjerva av avast på sekundet. Med AVG har jeg hat en knek 2 eller 3 ganger over samme tiden. Jeg lurte på det samme selv for en stund siden så jeg lasta ned noe som jeg viste det var virus i og det tok ikke mer en noen sekunder etter at jeg trykket på "downloade" før avast skrek "A virus has been detected", AVG derimot måtte jeg åpne det før det kom melding. Så jeg anbefaler Avast. men ha instalasjons filen, får du kan bare ta dos scan rett etter instalasjonen. Så da må du re-instalere det for å ta dos scan igjen, og det tar allt!

Lenke til kommentar

Jeg har testet begge og har vært mest fornøyd med Avast. Har avast per i dag på 2 maskiner og har brukt avast siste 3 årene.

Ingen maskiner har styket meg pga virus. Avast har også Outlook plugin, noe jeg ikke vet om AVG har da jeg ikke har brukt det på en stund.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg vet ikke hva dere andre mener, men jeg mener Avast er best. jeg har hat både Avast og AVG, jeg har ikke får 1 virus på 3 og et halvt åt som ikke ble fjerva av avast på sekundet. Med AVG har jeg hat en knek 2 eller 3 ganger over samme tiden. Jeg lurte på det samme selv for en stund siden så jeg lasta ned noe som jeg viste det var virus i og det tok ikke mer en noen sekunder etter at jeg trykket på "downloade" før avast skrek "A virus has been detected", AVG derimot måtte jeg åpne det før det kom melding. Så jeg anbefaler Avast. men ha instalasjons filen, får du kan bare ta dos scan rett etter instalasjonen. Så da må du re-instalere det for å ta dos scan igjen, og det tar allt!

 

Feil! dersom du ønsker å kjøre en scan ved oppstarten kan du klikke på MENY deretter klikke på "Planlegg skanning ved oppstart..."

 

PS. Etter min mening er avast best!

Lenke til kommentar

Hallo, jeg bruker avast på alle mine datamaskiner!

jeg anbefaler alle om spørr meg tilråds å bruke avast!

 

men jeg lurer på ein ting.... dersom man setter på ein skaning, åså forlater man datamaskinen, deretter oppdager avast et virus, da vil den ståppe opp med skaningen å spørr meg hva jeg ønsker å fåreta meg med viruset.

 

Dette er et problem! ettersom jeg ønsker å forlate pcen når den skaner..... er det mulig å stille avast in til å spørre meg va den skal gjøre med viruset, først etter at den er ferdig å skane?

 

 

ps. Ta ein titt på min hjemmeside: http://mysok.net

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...