Gå til innhold

Sniktitt på Sacred 2: Fallen Angel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte eneren kjempegodt, men gav meg da saven min ble korrupt etter å ha fått noen supervåpen fra en drage jeg drepte.

 

Husker meg og to kompiser spillte første delen av sacred til der du skal hente en vannflaske i ørkenen sånn 5 ganger før vi søkte på internett og fant ut at man kunne jukse seg til vannflasken hvis den ikke var der.

 

Buggy buggy.

Lenke til kommentar
Action RPG? Betyr det at de legger liten vekt på dialog og historie da?

 

Jeg kan med andre ord ikke forvente noen ny Planescape Torment med det første? :hm:

 

Som om det noen gang vil skje! Haha!

 

Mass Effect kalles jo ofte for et action RPG. Og der mangler det ikke akkurat på dialog eller historie. Så du vet aldri.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha mere slike RPG'er til PS3 også :( Oblivion holder ikke i 2 år!

 

 

hele playstaion greia suger skikkelig når det kommer til rollespill, satt i 5 år og venta på noe til ps2 men det kom liksom ikke noe som jeg kaller for skikkelig RPG. husker gleden da jeg leste at baldurs gate skulle komme så endte vi opp med dark alliance. at oblion er ute på ps3 er faktisk ganske unikt. eneste jeg klarer og huske før det var vel diablo, men det var vel ps1 :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg spilte Sacred en god del og elsket de forskjellige rasene man kunne spille med. Selv foretrakk jeg vampyr fordi det ble morsomt å måtte tenke på hvor man går om dagen og sånt. Håper vi får dette tilbake i 2'ern.

 

I teorien er Sacred fortsatt et bra spill, men allerede da jeg spilte det for lenge siden begynte det å bli merkbart gammelt. Jeg ville sjekket noen bilder fra det først, og kanskje en demo. Men når det er sagt er Sacred Gold ganske billig, og Gold versjonen (med ekspansjonen) fjernet de fleste feilene. Jeg opplevde i alle fall aldri noen store feil. Det eneste måtte være å traske modig inn i en hule på jakt etter noen små tullefiender og møte en drage. Det gikk heller dårlig, for å si det slik. :p

 

I tillegg ble jeg skuffet av Titan Quest (pga Town Portal systemet), Divine Divinity, Lionheart og Hellgate, så det er på tide vi får en verdig "oppfølger" til Diablo 2. ;)

Lenke til kommentar

Artikkelen fikk meg til å installere Sacred Gold igår kveld. Så nå spiller jeg en demonjente.

Grafikken er ganske grungy nå, men klarer helt fint å se på den. Er fortsatt vakkert og vanvittig detaljerte hus og skog og sånt.

Av og til stopper jeg bare opp og tenker "wow".

Spilte bare som vampiress sist gang, ble aldri ferdig med campaign heller tror jeg. Er flere år siden. Merkelig nok blir det drit hakkete hver gang jeg aktiverer den ene Combat abilityen min :/

 

Men man merker fort hvor avhengighetsskapende den formelen er som Diablo kom med. Blir liksom besatt av å utforske kartet og drepe alt som rører seg selv om man ikke trenger det.

Exportet karakteren min på lvl 6 og starta pånytt på Silver vanskelighetsgrad..da ble det endel tøffere (og flere) monstre overalt. Angrer litt på det nesten..virker som eneste som kan holde meg i live er å ha masse health potions til enhver tid. Litt teit når de koster 500-1000g pr stk. Er litt irriterende å ikke kunne gå 2 meter uten å bli overfalt av 5 små goblins, liksom. Særlig når de skalerer etter min level hele tiden.

 

Har ingen planer om å spille online hvertfall.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I Sacred 1? Kameraet er låst til fugleperspektiv som i Diablo og Titan Quest, og du styrer karakteren med å trykke den venstre museknappen der du vil gå. Mener du kan holde nede knappen for å fortsette å gå, men er lenge siden jeg spilte det.

 

Aner ikke hvordan det blir i Sacred 2, men jeg gleder meg til å finne det ut. ;)

 

Når det gjelder "enda en Diablo kopi" synes jeg det i grunnen er meningsløst å fortsatt si slikt. Selvsagt blir det mange likhetstrekk med Diablo 2, Titan Quest, Sacred 2, Divine Divinity og alle de der, men er det fordi de kopierer Diablo 1 eller fordi de har skapt sin egne sjanger? Lenge ble jo samtlige FPS spill kalt "Doom klone", men etterhvert gikk det heldigvis over til å bli kalt førstepersons skytespill. ;)

 

Og hva har egentlig sjanger å gjøre med historie? En bra historie er en bra historie om vi spiller et rollespill eller et bilspill. Selv synes jeg deg viktigste er hvordan man forteller historien, ikke selve historien i seg selv. Historien i Sacred 2 vil nok på mange måter kunne regnes som en klisjé, men er det nødvendigvis en dårlig ting om den er bra fortalt?

Lenke til kommentar

I slike "slakte 23849320398423904 monstre"-spill foretrekker jeg låst ovenfra-perspektiv. Gidder ikke å slåss med kamera i tillegg, drive og snu kamera rundt for å få riktig vinkel osv.

 

Også blir gjerne grafikken sinnssykt mere detaljert når det ikke er 3D, for da er det mennesker som har håndtegnet alt istedet for 3d-program som har rendret alt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...